Robert Cialdini

[Sneak preview]: Het 7e principe van Cialdini?

1 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Ik kreeg gisteren een supergeheime sneak preview van professor Cialdini over zijn allernieuwste werk. Deze grootmeester in beïnvloeden deelde met een select gezelschap de inhoud van zijn nieuwe, nog niet verschenen, boek. Ik ben één van de mazzelkonten die voor deze exclusieve avond een uitnodiging ontving. Ik deel graag de informatie met jullie die ik gisteren kreeg.

» Lees verder


succes ahead

5 redenen waarom je vandaag nog moet starten met A/B-testen

19 september 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als je eenmaal hebt gesnuffeld aan het succes van A/B-testen, ben je snel verkocht. Voor mij is het zelfs een verslaving aan het worden. Ik heb kriebels in mijn buik als ik een fikse conversiestijging heb behaald voor een opdrachtgever. Elke keer opnieuw besef ik hoe ik met A/B-testen kan bijdragen aan het online verkoopsucces van mijn opdrachtgever. Dat maakt mijn werk erg dankbaar.

Als je nog niet bezig bent met conversie-optimalisatie van je site met A/B-testen, dan mis je echt kansen (en het goede gevoel bij successen). Daarom heb ik in vijf redenen vastgelegd waarom je niet langer moet twijfelen over de toegevoegde waarde van A/B-testen. Kan ik jou hiervan overtuigen?

» Lees verder


offerte website

4 redenen waarom besparen op je website bakken met geld kost

12 september 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Waarom zijn veel ondernemers en marketeers niet bereid om extra budget vrij te maken om hun website optimaal in te richten? Iedereen weet dondersgoed dat een goede website meer opdrachtgevers en dus meer omzet oplevert. Toch wordt hiervoor weinig budget gereserveerd. Dom, omdat deze besparing op korte termijn veel geld gaat kosten op lange termijn. Ik geef je 4 redenen waarom je niet moet besparen op het ontwikkelen of optimaliseren van je website.

» Lees verder


3 redenen waarom je niets moet aantrekken van ‘best practices’

20 augustus 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Vorige week had ik een gesprek met een ondernemer die een webshop heeft in designmeubelen. Hij kwam voor een 1-op-1-coachingsessie om het rendement van zijn webshop te verbeteren. “Ja”, zegt hij met enige trots, “ik benut alle kansen die er zijn, dus ik gebruik al conversie-optimalisatie op mijn site”.

Kort daarna komt de aap uit de mouw, deze ondernemer gebruikt ‘best practices’ op zijn site: “Als de meeste concurrenten een blauwe bestelbutton hebben in hun webshop, dan moet dat wel positief zijn voor de conversie”. Ik kan heel ver meegaan in deze redenering, maar op een cruciaal punt heeft deze ondernemer het echt verkeerd. Ik heb hem het verschil tussen ‘best practices’ en conversie-optimalisatie uitgelegd. Ook aan jullie leg ik graag uit waar het fout ging in zijn denkproces.

» Lees verder


website redesign

3 redenen waarom een redesign van je site onverstandig is

14 augustus 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

De meeste ondernemers die ik adviseer denken dat een redesign nodig is om hun website effectiever te maken. Dit klinkt heel logisch, want je wilt een site die slecht presteert vervangen voor een site die goed presteert. Ik gebruik echter een methode die je minder geld kost en beter werkt. Ik zal je uitleggen wat je moet doen bij een website die te weinig nieuwe klanten, opdrachten of bestellingen oplevert.

» Lees verder


conversie stijging mailing

4 keer zoveel nieuwsbriefaanmeldingen dankzij ‘loss aversion’

3 augustus 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Loop niet langer nieuwsbriefabonnees mis. Gebruik net als ik een ‘breingeheim’ om websitebezoekers te motiveren zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.

Ik behaalde in 5 maand tijd ruim 4 keer zoveel inschrijvingen dankzij een kleine tekstuele aanpassing. Ik veranderde één zin. Wil jij deze waardevolle tip niet missen? Lees dan snel verder!

 

» Lees verder


5 inzichten uit het boek ‘Don’t make me think!’

30 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Het boek van Steve Krug, Don’t make me think – een nuchtere kijk op webusability’, is er eentje die elke webmarketeer gelezen moet hebben. Heb je dit nog niet gedaan? Dan zal ik je even prikkelen met vijf goede inzichten uit dit fantastische boek.
» Lees verder


ab-test

10 voorwaarden voor een betrouwbare A/B-test

29 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Steeds meer ondernemers en marketeers zien de toegevoegde waarde van conversie-optimalisatie van hun website of webshop. Waar vroeger conversietesten alleen beschikbaar waren voor bedrijven met een dikke portemonnee, is dit nu ook toegankelijk geworden voor jou. Het opzetten van een goede, betrouwbare conversietest is echter moeilijker dan het lijkt. Bijna alle marketeers en ondernemers die ik heb gesproken worstelen namelijk met het opzetten van betrouwbare testen. Daarom leg ik je uit aan welke tien voorwaarden een goede A/B-test moet voldoen zodat de uitkomst écht betrouwbaar is.

» Lees verder


Hoe heeft de gezichtsexpressie van websitesbezoekers invloed op de beoordeling van je website?

23 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Vorige week kreeg ik een reactie op mijn blogartikel ‘Welke invloed heeft het lettertype op de impact van de boodschap?’

“Persoonlijk vind ik de tekstkleur van deze website heel slecht leesbaar: lichtgrijs op wit. Ik moet heel veel moeite doen om de tekst te kunnen lezen; het doet pijn aan mijn ogen. Daardoor denk ik ook al snel van: ‘laat maar’ … Zonde van de inhoud natuurlijk, maar toch.”

Deze boodschap zette me aan het denken. Op welke manier heeft gezichtsexpressie invloed op de inhoud van mijn artikel? Of zelfs op het dienstenaanbod op mijn site? Ik dook de literatuur in om een onderbouwd antwoord te geven op deze vraag.

» Lees verder


Neuro Web Design: 5 lessen van Susan Weinschenk

12 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Kort geleden las ik het boek Neuro Web Design – What makes them click? Een uitgebreide recensie van Neuro Web Design  schreef ik al op mijn persoonlijke blog, maar ook hier wil ik vijf wijze lessen delen uit het boek van Susan Weinschenk.

» Lees verder