conversie-optimalisatie advies

Mijn verhaal

Maud Ebbekink, marketing- en consumentenpsycholoog

Maud Ebbekink consumentenpsycholoog

In 2011 startte ik het experiment om ConsumPsy op te zetten. Ik wilde me volledig gaan richten op het inzetten van marketingpsychologie in online marketing. Na het volgen van zowel de studies marketingcommunicatie als psychologie vond ik dit een logische keuze.

Ik zag duidelijk de meerwaarde van de psychologie in marketing, maar er was destijds amper vraag naar consumentenpsychologen. Daarom besloot ik zelf mijn droombaan te creëren.

Marketingpsychologie was in 2011 een compleet nieuwe niche, dus ik vond het ontzettend spannend. Zou ik hier wel genoeg werk in kunnen vinden? Zouden bedrijven het ‘risico’ willen lopen om een nieuwe psychologische insteek te proberen? Ik wilde het eerst zien en dan geloven.

Ik bleef naast ConsumPsy ook parttime werken bij het internetmarketingbureau waar ik al 8 jaar werkte. Ik had daar de taak om met zoekmachine-optimalisatie meer bezoekers naar de site van klanten te trekken. Ik bleef me echter irriteren aan het feit dat extra bezoekers weinig waard zijn als ze niet tot conversie overgaan. Ik wilde graag meer kunnen betekenen voor klanten.

Maud Ebbekink marketingboekenIk ging veel, héél veel boeken lezen over marketing en psychologie. Elke keer als ik iets nieuws leerde over marketingpsychologie blogde ik erover. Toen gebeurde er iets dat ik zelf niet voor mogelijk had gehouden.

Journalisten bleken vaak Google te gebruiken op zoek naar experts voor hun items. Journalisten kwamen op mijn blog terecht waardoor ik ineens werd gevraagd voor interviews in o.a. de Volkskrant, Quote en Psychologie Magazine. Zelfs een cameraploeg van RTL stond een paar keer voor mijn neus. Ik werd bloednerveus van de interviews, maar met een goede voorbereiding durfde ik zelfs voor de camera te staan.

Achteraf gaf het me een kick om over mijn vakgebied te mogen praten in de nationale media. De verrassende eerste stap was gezet naar meer bekendheid van marketingpsychologie. En het betaalde zich uit: na 1 jaar investeren druppelden de eerste aanvragen voor opdrachten binnen. Toch nog!

Als beginnend ondernemer nam ik allerlei soorten opdrachten aan: conversie-optimalisatie van websites, analyseren van (nieuwe) commercials voor Bolletje, schrijven voor vakbladen en het helpen van ondernemers om hun website succesvoller te maken.

Sommige opdrachten deed ik puur voor de inkomsten, van anderen lag ik ’s avonds enthousiast te stuiteren in bed. Het balletje begon in elk geval te rollen, daar was ik al blij genoeg mee.

Tijdens akkefietjes met mijn gezondheid enkele jaren later, een hernia en aangereden worden door een auto terwijl ik fietste, had ik genoeg tijd om te denken over mijn toekomst.

Ik besloot dat ik niet meer al het werk wilde aanpakken wat zich aandiende. Ik wilde opdrachten doen waar ik energie van kreeg en de beste worden op mijn vakgebied. Dat was de reden waarom ik überhaupt voor mezelf begonnen ben.

master online overtuigenIk haalde vooral voldoening uit het succesvoller maken van websites van ondernemers en het delen van mijn kennis met online marketeers. Ik paste mijn diensten hierop aan en ontwikkelde de eerste online training over online persuasion in heel Nederland: Master Online Overtuigen. Dit was maandenlang een zenuwslopend proces, want gaat zo’n online training voor een niche succesvol worden? En zal ik mijn investering terug verdienen?

De training bleek een schot in de roos. Hij trekt cursisten uit Nederland en zelfs België. Grote bedrijven zoals Albert Heijn, Univé, Monsterboard en ABN Amro laten online marketeers door mij opleiden in online persuasion en marketingpsychologie. Hoe gaaf is dat!?

Achteraf gezien heb ik in 2011 de goede beslissing genomen om ConsumPsy te starten. Het was een pittig traject, maar wel de juiste route om meer voldoening uit mijn werk te halen.

Ondertussen ben ik fulltime ondernemer en geef ik gave online trainingen aan marketeers en help ik ondernemers met het succesvoller maken van hun site. Wie had dat 5 jaar geleden gedacht? Ik niet; ik had er direct voor getekend!

 

Neem contact op

 

 

Mijn trainingen zijn gevolgd door:

Ik leid (online)marketeers op van talrijke bedrijven met de online trainingen 'Schrijven voor meer conversie' en 'Master Online Overtuigen'. Ik leer ze om psychologische kennis in te zetten om hun website of webshop te optimaliseren.

deelnemers trainingen consumpsy

 

 

Ik ben geïnterviewd door:

Mijn kennis over marketingpsychologie, online consumentengedrag en neuromarketing heb ik al gedeeld in o.a. de onderstaande media.

consumpsy in de media

Ik sta open voor samenwerkingsvoorstellen.
Leuk zelfs!

Laten we samen streven naar een win-win-win situatie: voor jou, je klant én mij. 


Mijn kennis en ervaring is een goede aanvulling op:

  • Adwords-partijen
    Ik kan advertentieteksten en landingspagina’s optimaliseren, waardoor je klant meer waar voor zijn advertentiegeld krijgt en daardoor extra tevreden is over jouw dienst.
     
  • Communicatiebureaus
    Ik kan meedenken en/of checken of de webtekst effectief het (onbewuste) brein prikkelt en de doelgroep motiveert in actie te komen.

  • Reclamebureaus
    Ik analyseer website (van jullie klanten) om de laatste puntjes op de i te zetten om een optimale verkoopprikkel te behalen.


Heb je interesse in een samenwerking?
Je kan me bereiken via:
06 - 80 10 55 54  en m.ebbekink@consumpsy.nl

Marketingpsychologie Updates

Mis deze kans op meer omzet niet!

Je krijgt gratis tips met:

  • online persuasion toepassingen;
  • strategieën voor meer leads en verkoop;
  • en simpele methodes om conversiegerichte teksten te schrijven.

Ja, stuur me de updates.