4 redenen waarom besparen op je website bakken met geld kost

12 september 2013 | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Waarom zijn veel ondernemers en marketeers niet bereid om extra budget vrij te maken om hun website optimaal in te richten? Iedereen weet dondersgoed dat een goede website meer opdrachtgevers en dus meer omzet oplevert. Toch wordt hiervoor weinig budget gereserveerd. Dom, omdat deze besparing op korte termijn veel geld gaat kosten op lange termijn. Ik geef je 4 redenen waarom je niet moet besparen op het ontwikkelen of optimaliseren van je website.

Reden 1.        Een site is een investering, geen kostenpost

offerte websiteWanneer je een offerte krijgt van een webbouwer of internetmarketingbureau, wat zie je dan? Waarschijnlijk zie je een bedrag staan waarvan je schrikt; je ziet een kostenpost.

Besef echter goed dat het ontwikkelen of optimaliseren van een website geen kostenpost is. Het is een investering in het toekomstige verkoopsucces van je bedrijf.

 

 

 

Reden 2.        Je website is een investering op lange termijn

champagneEen goedkope site doet in eerste instantie minder pijn in je portemonnee. Maar dit is slechts een kortetermijnvisie. Op lange termijn zal je namelijk veel minder opdrachten binnenhalen via je site. Hierdoor kost deze site je uiteindelijk geld; elke maand opnieuw.

Een goede website levert juist geld op: je haalt nieuwe opdrachten binnen via je site. Elke maand opnieuw, omdat je durfde te investeren in je site en keek naar de voordelen op langer termijn.

 

 

Reden 3.        Websitebezoekers zijn meedogenloos

beoordelingWebsitebezoekers hebben in een fractie van een seconde een eerste indruk van je site. Dit bepaalt of ze wel of niet geprikkeld zijn om je site en aanbod verder te bekijken.

Als websitebezoekers snel doorhebben wat je aanbiedt en waarom ze hiervoor bij jou moeten zijn, neemt de kans op verkoop toe. Een goede site spoort geïnteresseerden aan om verder te klikken en lezen, waardoor je een kans krijgt om hen te verleiden met het aanbod.

Als onvoldoende is nagedacht over de eerste indruk en opbouw van de site, weten websitebezoekers probleemloos het rode kruisje rechtsboven te vinden. Zeg nou zelf, jij klikt toch ook een site weg als deze onduidelijk is en je moeite hebt om te ontdekken wat een site überhaupt aanbiedt?

 

 

Reden 4.        Gebruiksvriendelijke sites converteren beter

functioneel ontwerp websiteAlles draait natuurlijk om de effectiviteit van je site. Je moet immers niet alleen een mooie site willen, hij moet ook goed converteren.

Het is de moeite dubbel en dwars waard om een functioneel ontwerp te (laten) maken voordat de site daadwerkelijk wordt gebouwd. In een functioneel ontwerp wordt vastgesteld welke informatie waar komt te staan.

Met uitgekiende navigatie, opvallende call-to-actions en een logische menu-indeling leid je websitebezoekers door de site zodat ze moeiteloos kunnen vinden wat ze zoeken.

De tijd nemen om een functioneel ontwerp te (laten) ontwerpen leidt tot een veel beter eindresultaat dan een webbouwer direct een design te laten maken. Bij een website geldt altijd: vorm volgt functie.

 

 

gratis website analyseKost jouw site geld of levert hij geld op?

Wil jij weten hoe de conversiekracht van jouw site ervoor staat? Elke week geven wij een gratis adviessessie aan een ondernemer of marketeer die zijn site naar een hoger niveau wil tillen. Wil jij één van deze mazzelkonten zijn die gratis advies krijgt over je website? Meld je dan aan en vertel ons waarom jij een gratis adviesgesprek verdient.
 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Volg ConsumPsy op Twitter!

Loop niet langer onze tips over het toepassen van consumenten- psychologie mis. Volg ons op Twitter!