Hoe schrijf je een effectieve onderwerpregel voor mailings (zonder moeite)?

21 december 2017 | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

 

Hoe valt je mailing op in een overvolle inbox?
En hoe zorg je ervoor dat lezers je mail openen in plaats van ongelezen verwijderen?

Je hebt 60 tekens om te verleiden
Een goede onderwerpregel trekt aandacht én verleidt. Je hebt hiervoor slechts 60 tekens en 2 seconden de tijd. Een geweldige eerste indruk is cruciaal voor een hoog openpercentage. Voel je al stress?


Een openingspercentage boven de 50% is haalbaar. Dat is wat ik minstens behaal bij het versturen van een mailing. Maar dit is ver boven het gemiddelde in mijn branche (14%).

Met een minder goede onderwerpregel zal het blijven steken op hoogstens 20%. Slechts weinig mensen lezen dan je boodschap… Zonde, omdat je wel tijd hebt gestoken in het schrijven van je mailing!

 

3 factoren die je kan beïnvloeden

Je ziet 3 dingen bij een mailtje in je inbox.

  • Afzender
  • Onderwerpregel
  • Previewregel

Je hebt dus 3 mogelijkheden om de lezer te overtuigen om je mailing te openen. Hoe beter je dit doet, des te meer mensen je boodschap zullen lezen.

 

E-book met mijn succesmethodes

Ik heb al mijn succesformules vastgelegd in een e-book, want een blog zou erg lang worden.

Meld je hieronder aan. Dan stuur ik het e-book naar je e-mailadres.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Volg ConsumPsy op Twitter!

Loop niet langer onze tips over het toepassen van consumenten- psychologie mis. Volg ons op Twitter!

Show Buttons
Hide Buttons