Sfeerimpressie workshop ‘Het geheim van het consumentenbrein’ 13 dec’12

17 december 2012 | In In de praktijk | Geen reacties

Donderdag 13 december was het zover: ConsumPsy gaf de workshop ‘Het geheim van het consumentenbrein – de psychologie van ons aankoopgedrag’. In Enschede had een enthousiaste en uiteenlopende groep mensen zich verzameld: van verkopers tot ondernemers, marketeers en docenten marketingcommunicatie. Allemaal met één doel: het geheim van het consumentenbrein ontdekken.

De boodschap: Overtuig het onbewuste consumentenbrein

In een middag werden de deelnemers door Maud Ebbekink en Jorik Heins meegenomen op een rondreis door het onbewuste brein. Consumentenpsycholoog Maud Ebbekink benadrukte dat het nutteloos is om marketing en communicatie te richten op het bewuste brein, omdat hier NIET de beslissingen worden gemaakt. Ons onbewuste brein maakt namelijk 80 tot 90 procent van de besluiten zonder dat we het doorhebben. Daarom bestond het grootste deel van de workshop uit het delen van simpele maar zeer effectieve methoden om marketing en communicatie WEL te laten doordringen in het onbewuste brein. Daarnaast werden recente wetenschappelijke ontdekkingen uit de consumentenpsychologie en marketing vertaald naar praktische tips.

workshop consumentenpsychologie ConsumPsy

stemkaart ConsumPsyEen workshop wordt niet voor niets WORKshop genoemd

Van rustig achterover leunen was tijdens de workshop geen sprake. Theorie werd gekoppeld aan praktijkvoorbeelden en kant-en-klare tips voor de deelnemers om het zelf toe te passen. Tussendoor werden inzichtvragen gesteld waarop gestemd moest worden met een rood of groen brein: is deze techniek wel of niet goed toegepast? Na elk blok van theorie kwamen de deelnemers zelf in actie om de nieuwe kennis toe te passen, o.a. door Booking.com en een zeer irritante, maar leerzame reclame van Tel Sell te analyseren op overtuigingskracht. Aan het eind van de dag werden de deelnemers blootgesteld aan de ultieme quiz: konden zij alle besproken technieken herkennen en toepassen?

opdracht workshop consumentenpsychologie
Een groep deelnemers analyseert in tweetallen de overtuigingskracht van Booking.com

 

Bedankt deelnemers voor jullie enthousiasme, betrokkenheid en complimenten!

Zonder jullie was de dag niet zo’n groot succes geweest. Jullie waren fantastische deelnemers, door jullie actieve en enthousiaste houding. Niemand was bang om een afwijkende mening te laten horen, waardoor discussies erg interessant werden. Zelf hebben jullie het grootste aandeel in het succes van de workshop gehad. Dank hiervoor!

Wij hebben er van genoten om de workshop te geven en uit de evaluatieformulieren bleek dat jullie ook een fijne en leerzame middag hebben gehad. Hier vind je enkele ervaringen:

groen brein“Duidelijke, praktijkgerichte workshop die onmiddellijk toepasbaar is. Een stimulans voor iedere ondernemer.”
Sofie Heremans

groen breinEr werd heel duidelijk theoretische uitleg gekoppeld met aansprekende voorbeelden uit de praktijk. De goede ondersteuning van de voorbeelden is een sterk punt van deze workshop. Ik heb de middag ervaren als heel leuk en leerzaam.”
Antoine van den Berg

groen brein“Het was een leuke middag en ik heb zeker veel geleerd. Het was de reis meer dan waard! We gaan er in het nieuwe jaar veel gebruik van maken.”
Hans Coesel

groen brein“Inspirerend! Vooral de praktische vertaling van theorie naar praktijk met goede voorbeelden vond ik sterk.”
Saskia Houben

Nogmaals bedankt deelnemers!
En voor iedereen alvast een hele fijne Kerst en jaarwisseling gewenst en graag tot ziens in 2013!

consumentengedragGroeten,
Maud Ebbekink & Jorik Heins

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Volg ConsumPsy op Twitter!

Loop niet langer onze tips over het toepassen van consumenten- psychologie mis. Volg ons op Twitter!