Alle artikelen in: Interviews

Interviews door ConsumPsy met nationale en internationale toppers in (online) consumentengedrag, neuromarketing, consumentenpsychologie en online persuasion. Laat je inspireren door hun visie en tips.


dr. ben gardner sood

Interview met dr. Ben Gardner Sood over gewoontegedrag

5 augustus 2014 | In Interviews | door

Tijdens Habit Summit in Amsterdam opende dr. Ben Gardner Sood de dag met een boeiende keynote over gewoontegedrag. Want is het moeilijk om een gewoonte aan te leren? En hoe lang duurt zoiets? Wij vroeger het tijdens een interview aan Ben.

» Lees verder


fietsenwinkel.nl conversie

Interview: Het geheim achter de conversie van Fietsenwinkel.nl

28 juli 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Fietsenwinkel.nl is sinds kort een vaste adverteerder op Nederland 1, 2 en 3. Ze beweren de meest complete fietsenwinkel van Nederland te zijn. Hoe doet de site Fietsenwinkel.nl het op gebied van online persuasion? Ik (Chelsea Bosters van Marketingmed.nl) vroeg het consumentenpsycholoog Maud Ebbekink omdat zij zich bezighoudt met het optimaliseren van websites om meer conversie te behalen. Want wat is het geheim achter het succes van Fietsenwinkel.nl?

» Lees verder


nathalie nahai webpsycholoog

Interview met webpsycholoog Nathalie Nahai

14 juli 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Nathalie Nahai is dé webpsycholoog van de UK, award winning speaker en werkt voor grote namen zoals Google. Toen Nathalie in Nederland een keynote gaf heeft Jorik de stoute schoenen aangetrokken en gemaild of ze daarna een interview wilde geven, waarop haar reactie was “Great to hear from you! I’m looking forward to seeing you again, it was so much fun the last time at Optimizely HQ. And yes I’d be delighted to do an interview with you!”

Wil je weten welke tips en technieken volgens Nathalie cruciaal zijn om succesvol te kunnen zijn op internet en je online verkoopsucces te verbeteren? Bekijk dan het interview wat Jorik onlangs met haar had en lees het artikel over het boek van Nathalie Nahai: Webs of influence – the psychology of online persuasion.

» Lees verder


nir eyal interview consumpsy

Interview met Nir Eyal: wat is het geheim van succesvolle producten?

16 juni 2014 | In Interviews | door

Waarom wordt het ene product een groot succes, terwijl een ander product compleet flopt? En hoe zorg je ervoor dat jouw product dusdanig aanslaat bij het publiek dat het gewoontegedrag wordt, zoals Facebook en Twitter? Nir Eyal deed hier onderzoek naar en stelde vast dat er een duidelijke psychologische grondslag ligt aan succesvolle producten. Jorik interviewde Nir Eyal om achter het geheim te komen van onweerstaanbare producten.

» Lees verder


maurits kaptein persuasion profiling

Interview met Maurits Kaptein over persuasion profiling

30 mei 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Jouw surfgedrag op een website wordt nauwkeurig bijgehouden. Met de juiste software kan deze informatie worden ingezet om een profiel van jouw klikgedrag op te bouwen. Welke verkooptechnieken leiden bij jou tot aan aankoop en welke niet. Dit wordt ook wel persuasion profiling genoemd. Jorik Heins (ConsumPsy) interviewde Maurits Kaptein, expert op het gebied van persuasion profiling. Maurits legt uit welke kansen dit biedt voor jou.

 

Tijdens Habit Summit Europe in Amsterdam interviewde Jorik vier keynote speakers, waaronder Maurits Kaptein. Maurits deelde zijn visie met ons over conversie-optimalisatie van webshops. Hij stelt dat persuasion profiling de toekomst heeft. Kijk het interview met Maurits of lees hieronder de hoofdlijnen van het interview.

Continue Reading

lukas vermeer booking.com

Exclusief interview met Lukas Vermeer van Booking.com

14 mei 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Grote bedrijven houden zich al een tijdje bezig met het personaliseren van websites. Op basis van eerdere bezoeken en klikgedrag wordt bepaald welke versie van een webtekst, afbeelding of actie een bezoeker te zien krijgt. De techniek op dit gebied wordt steeds beter, maar hoe ver moet je de personalisatie doortrekken? En is het nuttig om gedrag van bezoekers gaan te voorspellen? Ik vroeg het aan Lukas Vermeer, datascientist bij Booking.com.

» Lees verder


kevin anderson ING

Interview met Kevin Anderson (ING)

25 april 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Tijdens 8e editie van het Webanalytics Congres deelden experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van webanalyse hun inzichten. Jorik Heins heeft tijdens het congres 3 sprekers geïnterviewd om hun inzichten en visie op webanalytics en online persuasion ook met jou te kunnen delen. Het eerste interview is met Kevin Anderson, teammanager van het digital analytics team van de ING.

» Lees verder


andre scholten webanalytics

Interview met André Scholten (expert in webanalytics)

18 april 2014 | In Interviews | door

Tijdens het Webanalytics Congres gaf André Scholten een sessies waarbij hij alle nieuwe functionaliteiten uit Google Analytics uitlichtte. Na zijn presentatie stelde Jorik enkele aanvullende vragen. Wil jij meer weten of de kansen en valkuilen van Google Analytics? Bekijk dan ons interview met André Scholten.
» Lees verder


sabine de vos - sunweb.nl

Interview met Sabine de Vos (Sundio Group)

10 april 2014 | In Interviews | door

Op welke manier is de vakantiebranche bezig met webanalytics, conversie-optimalisatie en personalisatie? Jorik vroeg het aan Sabine de Vos, digital analist bij de Sundio Group. Zij houdt zich o.a. bezig met analyse en optimalisatie van Sunweb.nl. Welke rol neemt webalytics bij hun in?
» Lees verder


maud consumentenpsycholoog

“Beperk je niet tot de uitkomst van een conversietest, kijk ook naar de verklaring voor het gedrag”

5 november 2013 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

[Interview op Emerce.nl]
We spraken met Maud Ebbekink van ConsumPsy, gespecialiseerd in conversie-optimalisatie en consumentenpsychologie. We vroegen haar naar de huidige stand van zaken binnen het vakgebied en visie op de toekomst. Kennis over het brein wordt volgens Ebbekink belangrijker. Het helpt je achter de gedachtenpatronen van een doelgroep te komen. Met een gehele doelgroepanalyse als resultaat.

» Lees verder