sabine de vos - sunweb.nl

Interview met Sabine de Vos (Sundio Group)

10 april 2014 | In Interviews | door

Op welke manier is de vakantiebranche bezig met webanalytics, conversie-optimalisatie en personalisatie? Jorik vroeg het aan Sabine de Vos, digital analist bij de Sundio Group. Zij houdt zich o.a. bezig met analyse en optimalisatie van Sunweb.nl. Welke rol neemt webalytics bij hun in?
» Lees verder


meer bezoekers

Conversietest: een hype of écht noodzakelijk?

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Wil jij ook meer omzet maken met je website, net zoals andere marketeers en ondernemers? Dan heb je vast al iets gelezen over het verhogen van de conversie van je website of het doen van conversietesten. Dit klinkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is dit niets anders dan het verbeteren van je website zodat meer bezoekers klant bij je worden. In dit artikel zal ik antwoord geven op de vraag of conversietesten een hype zijn of juist noodzakelijk zijn bij het verbeteren van je het verkoopsucces van een site.

» Lees het hele artikel van Maud op MaudEbbekink.nl


ab-test productprijzen

A/B-test tip: zo bepaal je de optimale prijs voor je product

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoeveel wil een consument betalen voor je product? Het is een simpele vraag, maar het antwoord is een stuk lastiger. Want hoe bepaal je eigenlijk de optimale prijs? Je wilt je product natuurlijk niet te voordelig aanbieden, waardoor je er weinig aan verdient. Ook is het dodelijk om te veel te vragen voor je product, omdat je dan amper iets verkoopt. In dit artikel geef ik je een simpele methode waarmee je eerlijk kunt testen wat de optimale prijs is voor een product.

» Lees het hele artikel van Maud op het blog van Karel Geenen


gastblogs

Overzicht van onze gastblogs | Maart’14

7 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

De afgelopen maand zijn heel wat blogs door Jorik en Maud gepubliceerd. Ditmaal niet op onze eigen site, maar op andere grote marketingblogs. Hier vind je een overzicht van onze gastblogs van de afgelopen maand!

» Lees verder


a/b-testing

5 tips om conversietesten te doen op sites met weinig bezoeken en conversie

14 februari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoe kan ik conversietesten doen op een site waarop weinig bezoekers komen?” Deze vraag kreeg ik vorige week van een jonge, ambitieuze ondernemer. Een terechte vraag, omdat weinig websitebezoekers het moeilijk maakt om (snel) een conversietest te doen. Het kan wel, maar dan duurt het erg lang en dan is de betrouwbaarheid van de resultaten discutabel.

Heb jij, net als ik, geen zin om maanden te moeten wachten op mogelijk onbetrouwbare testresultaten? Lees dan dit artikel, omdat ik een aantal slimme oplossingen voor je heb waardoor je toch betrouwbare conversietesten kan doen op sites met weinig bezoekers.

» Lees verder


ankereffect

10% hogere omzet in webshop dankzij ankereffect

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzeproces beïnvloedt en hoe je het slim kan gebruiken in marketing om een hogere orderwaarde te behalen?
» Lees verder


face the font

Face the font

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoe ons onbewuste brein webteksten knetterhard beoordeelt

Ons onbewuste brein oordeelt knetterhard over webteksten. Hierbij wordt niet alleen naar de inhoud gekeken, maar er spelen ook andere factoren mee waarvan je geen idee hebt. Dit artikel geeft je meer inzicht in de beoordelingscriteria die ons onbewuste brein hanteert bij webteksten.

Mijn collega Jorik Heins (online persuasion expert) heeft een videoblog opgenomen waarin hij uitlegt hoe ons onbewuste brein kijkt naar webteksten. Kijk hieronder de videoblog.

» Lees verder


‘Master Online Overtuigen’ door ConsumPsy

7 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

master online overtuigen

 

Het geheim achter succesvolle websites

Wil jij het geheim achter online verkoopsucces weten? Die ligt verborgen in de werking van ons brein. Wanneer je weet hoe het brein reageert op een webdesign, tekst, productpresentatie of prijs, dan weet je hoe je koopgedrag kan gaan stimuleren.

» Lees verder


sociale bewijskracht

Cialdini’s ‘sociale bewijskracht’ gebruiken? Pas op!

1 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Lange tijd dachten marketeers dat het inzetten van sociale bewijskracht altijd een effectieve beïnvloedingstechniek is. Maar dat is niet waar. Het kan zelfs een negatief effect hebben op je conversie. Ik deel in dit artikel twee situaties waarbij je sociale bewijskracht niet moet gebruiken.

» Lees verder


hallo jumbo

Hallo Jumbo! Wat doet u nu?!

20 november 2013 | In In de praktijk | door

[Flopper van de week]
Jumbo heeft de twijfelachtige eer om een nieuwe blogreeks te mogen openen. We (Jorik & Maud) hebben zojuist juryberaad gehouden. Daaruit is unaniem gebleken dat Jumbo uitgeroepen wordt tot “Flopperrrr van de week”. Onduidelijk en ondoordacht, was het oordeel. Wil jij weten wat voor een domme marketingmove Jumbo heeft gemaakt?

» Lees verder


Volg ConsumPsy op Twitter!

Loop niet langer onze tips over het toepassen van consumenten- psychologie mis. Volg ons op Twitter!







close

​GRATIS TURBOTRAINING


​SNEL EEN
VERKOOPTEKST SCHRIJVEN

online training
  • check-square-o
    ​Meer kliks, leads en bestellingen.
  • check-square-o
    ​T​ips van de beste copywriters ter wereld.
  • check-square-o
    ​Binnen 15 minuten herschrijf jij je (verkoop)tekst!

​Ja, stuur me de gratis training!

envelope-open-o
user