De plakfactor: blijft jouw kortingsactie kleven?

23 augustus 2011 | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Geef je klanten een papieren kortingsbon. Heerlijk ouderwets, maar vooral héél effectief. Deze manier van korting geven is veel effectiever dan kortingsacties op internet. In dit artikel lees je waarom.

kortingsbon effectief plakeffectOndanks allerlei digitale initiatieven blijft de papieren kortingsbon een topper. Sites zoals Groupon zijn leuk, maar ze missen één specifiek element: de kracht van de nabijheid. Een papieren kortingsbon blijft slingeren op de keukentafel. Daarentegen is de digitale kortingscode ver verstopt ergens op internet. Het spreekwoord ‘Uit het oog, uit het hart’ gaat hier helemaal voor op.

Smekende ogen op de keukentafel

Je wordt overspoeld met papieren kortingsbonnen. Denk maar aan alle reclamefolders die wekelijks door je brievenbus komen. Deze zitten vol met kortingstickers, coupons en kortingsbonnen. “Jokers plakken, korting pakken” van de Albert Heijn of de kortingcoupons van de V&D La Place. Voor 2 Italiaanse burgers met friet voor slechts €9,- wil ik best een bonnetje uitscheuren. Hmm, lekker voordelig. Die bewaar ik! En zo belanden ze in de keukenlade of zoals bij mij op de keukentafel.

Vanaf de keukentafel liggen de kortingsbonnen mij smekend aan te kijken om gebruikt te worden. De kans is groot dat ik de bon pak, omdat ik hem steeds zie liggen als ik in de keuken ben. In vergelijking met een digitale kortingsbon, heeft de papieren kortingsbon dus een groot voordeel. Doordat ik hem steeds zie liggen zal ik hem eerder gebruiken.

De papieren kortingsbon is een blijvertje, ook voor webwinkels!

De psychologische kracht van nabijheid speelt een grote rol bij de effectiviteit van een papieren kortingsbon. Doordat je de bon ziet liggen, is de kans groter dat je hem gaat gebruiken. Webwinkels doen er dus verstandig aan om digitale kortingsacties te beperken. Het is veel effectiever om een kortingsbon mee te zenden in het pakketje, met bijvoorbeeld 10% korting op de volgende bestelling. Grote kans dat deze papieren bon op de keukentafel of prikbord terecht komt. En dit is precies de plek waar je wilt liggen!


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *







close

​GRATIS TURBOTRAINING


​SNEL EEN
VERKOOPTEKST SCHRIJVEN

online training
  • check-square-o
    ​Meer kliks, leads en bestellingen.
  • check-square-o
    ​T​ips van de beste copywriters ter wereld.
  • check-square-o
    ​Binnen 15 minuten herschrijf jij je (verkoop)tekst!

​Ja, stuur me de gratis training!

envelope-open-o
user