marketingpsychologie advies

Conversiegerichte teksten voor SaaS-bedrijven

Jullie software is geweldig. Zoveel handiger, sneller of beter dan die van concurrenten. En misschien zelfs goedkoper. Maarrrr… het lijkt erop dat je doelgroep dit niet beseft. Ze zien het niet, snappen het niet of een andere partij geeft ze een beter gevoel. Zonde, want een goed product verdient een grote groep blije gebruikers.

Waar gaat het mis...?

 

Spreekt jouw website de ‘taal’ van de doelgroep?
Of is het nerd talk?

  • Er staat best wat vakjargon in de tekst
    en je doelgroep is niet bekend met al die technische termen.
  • Het gaat te veel over features
    en te weinig over voordelen voor de klant.
  • Je lezer twijfelt of de software zijn probleem oplost
    en verlaat de site om bij de concurrent wél antwoord te krijgen.



Wat is de oplossing...?

 

Ik haal de kennis uit je hoofd en schrijf het glashelder op

Wat je nodig hebt is een duidelijke, hulpvaardige tekst die uitlegt waarom jullie software awesome is. Een tekst die twijfels wegneemt, vragen beantwoordt en je doelgroep overtuigt in gewonemensentaal die iedereen snapt.

 
En weet je wat het mooie is? Alles wat hiervoor nodig is zit al in jouw brein verstopt, staat in de analytics van je site en is te lezen in klantreviews. Ik hoef alleen deze info te combineren, structureren en duidelijk op te schrijven. Dan heb je straks een tekst die optimaal is afgestemd op jouw doelgroep en businessdoelen.

 

 

 

 

 

 

pijl

  •  
    "Maud heeft echt knap werk geleverd. De tekst brengt het enthousiasme over dat we hebben voor ons vak. En ook de schrijfstijl is precies zoals we hebben aangegeven in de briefing."
    Mario Nijgh, Habitat Solution

 

Testimonial

Je krijgt méér dan een extreem heldere en klantgerichte tekst

  • SEO-proof
  • Conversiegericht
  • Positief en hulpvaardig

 

En er is nog veel meer...

Het zit in mijn natuur om verder te kijken dan alleen de tekst. Logisch met mijn achtergrond als marketingpsycholoog en conversiespecialist. Je krijgt dus niet alleen een goede tekst in je inbox, maar ook dit:

 

  • Tips zodat de tekst en het design elkaar versterken

    Ik check of de tekst optimaal tot z’n recht komt in de webpagina. Zie ik verbeterkansen door iets kleins aan te passen in het design of het menu? Dan zeg ik ’t.
     
  • Een vleugje marketingpsychologie

    Ik bepaal de kooptriggers van je doelgroep en verwerk deze in een scherpe tekst. Dit motiveert om nu een demo aan te vragen of contact op te nemen. Goed om te zeggen: ik doe dit zonder overdreven Tel Sell gedoe.
     
  • 2 feedbackrondes voor 100% tevredenheidsgarantie

    We starten met een inhoudelijke check, want jij bent de enige echte vakspecialist. Daarna zet ik de laatste puntjes op de i. Staat de tekst online? Mail de URL: dan dubbelcheck ik of het er optimaal uitziet.
     
  • Uitleg waarom ik wat typ

    Je ontdekt hoe ik lezers stap voor stap laat ontdekken dat jullie software te-gek-cool is. Ik leg uit hoe ik ze subtiel activeer om een demo aan te vragen. Het valt de lezer niet op, maar als je het eenmaal weet vind je het slim bedacht.
     
  • Onze contactmomenten zijn inbegrepen

    Wel zo logisch, omdat jouw brein vol zit met waardevolle informatie over je doelgroep, branche en aanbod. Een goede briefing en afstemming zorgt voor nóg betere teksten. Dus dat zit gewoon in de projectprijs.
     

 

Ik zal eerlijk zijn: ik schrijf niet alle soorten teksten

Het aller-allerliefst schrijf ik teksten met een commercieel tintje. Woorden die mensen motiveren een keuze te maken. En ‘nee, ik koop niets bij jullie’ is ook een prima antwoord als er geen match is tussen jullie software en de lezer. Ik wil namelijk goede leads voor je binnenhalen. Niet zoveel mogelijk.

 

Je mag me bellen voor het schrijven van:

  • Salespagina's
  • Landingspagina's voor een actie of weggever
  • Dienstenpagina's, over ons, home, etc.
  • E-books en whitepaper
  • Microcopy voor apps (= ux-copy)
  • Advertenties
  • Nieuwsbrieven en mailfunnels

 

 
Ik heb ook een ‘bel-me-niet-lijstje’.

Informatieve teksten die puur voor inbound marketing zijn vind ik ietwat saai om te schrijven. Ik heb ‘t 10 jaar gedaan en ben er (voorlopig) klaar mee. Extra websitebezoekers werven is leuk, maar daar verdien je geen cent mee. Het wordt pas écht memorabel als de teksten meer leads, klanten en omzet opleveren.

Daarom zeg ik ‘nee’ tegen klussen waarbij ik alleen blogs en SEO-tekstjes moet tikken. Ik schrijf liever teksten die jouw inbox laten volstromen met demo-aanvragen van leads met volop budget. En ik wil dat je gek wordt van je telefoon, omdat 'ie blijft rinkelen. Alwéér een lead die zichzelf heeft overtuigd dat jullie aanbod mindblowing is en dolgraag klant wordt.

 

Wil jij teksten laten schrijven die daadwerkelijk leads opleveren?

Schakel ons in

pijl

 

 

Oké, we gaan bellen. En dan?

 

1. Kennismaking

Vertel me alles over jullie software en ambities voor de toekomst. Dan kan ik inschatten of mijn copy-kunsten in dat plaatje passen. Zijn we een match? Dan maak ik een offerte en check ik m’n agenda wanneer ik kan starten voor jullie.

 

2. Prijsopgave – vaste prijs

Ik hou van duidelijkheid, dus ik werk het liefst met een vaste projectprijs. Je betaalt geen cent meer dan afgesproken. Oók niet als ik langer met de opdracht bezig ben dan ingeschat. Da’s een slimme deal voor jou, omdat ik een rasechte perfectionist ben.

 

3. Briefing

Ik stel pittige vragen om de onderste steen boven te halen. Ik wil álles weten van je doelgroep, je aanbod en het bedrijf. Dit is nodig om de juiste snaar te raken, lezersvragen te beantwoorden en te klinken als ‘jou’.

 

4. Typen-typen-typen

Ik ga aan de slag. Vooraf geef ik aan wanneer ik de teksten oplever. Dan kun jij alvast een plekje in de agenda reserveren om ze door te nemen. Zo houden we de vaart erin om de teksten zo snel mogelijk live te zetten.

 

5. Puntjes op de i

Jij bent de expert op jouw vakgebied. Daarom vraag ik jou de teksten inhoudelijk te checken. Klopt alles? Moet er tóch nog iets toegevoegd worden? Laat het me weten en ik verwerk het.

 

6. Champagne (of een sapje)!

Tijd voor een bescheiden feestje. Jij hebt de definitieve teksten ontvangen en zet ze online. Dus hoogtijd om te proosten op deze mijlpaal én je inbox wagenwijd open te zetten voor  complimenten, aanvragen en bestellingen.

 

 

Dus, hoe gaat jouw verhaal verder?

Je hebt twee voor de hand liggende opties...

We gaan samenwerken: YES!

  • Je bent opgelucht dat je de teksten ein-de-lijk goed voor elkaar hebt.
  • Je mond valt open van de kneitergoede leads die je site nu oplevert.
  • Je slaat jezelf voor de kop dat je niet eerder een SaaS-copywriter teksten liet tikken.

 

Je stelt het uit om je teksten aan te pakken: OH NO!

  • Je verspilt meer tijd aan het zelf tikken van net-niet-teksten.
  • Je potentiële klanten knappen af op je gortdroge teksten met onnodig veel vaktaal.
  • Je kijkt vanaf de zijlijn geïrriteerd toe hoe concurrenten wel droomklanten binnenhalen.

 

Ja, ik ben klaar om te investeren in kwaliteit

Laten we even kletsen over onze plannen, doelen en wensen. Bel direct 06 80 10 55 54 of klik op de button en vul daarna het contactformulier in.

Schakel ons in

Waarom kiezen voor mij?

Ik heb hierboven geen hippe woorden gebruikt zoals online persuasion, buyer persona’s, neuromarketing en customer journey. Mijn doel is om jouw webteksten succesvoller te maken. Niet om aandacht te vragen voor enkele schrijf- en overtuigingstechnieken.

Ik gebruik al meer dan 15 jaar marketingpsychologie. En ik ben er enthousiast over omdat het mijn opdrachtgevers extra verkoop en hoogwaardige leads oplevert. Deze kennis is mijn extraatje ten opzichte van andere tekstschrijvers.

Je kunt erop vertrouwen dat ik al mijn kennis over copywriting én marketingpsychologie gebruik om de best mogelijke teksten voor jou te schrijven.



Ik volg non stop trainingen bij beste copywriters & marketeers ter de wereld

Ik neem mijn schrijfwerk bloedserieus en ga door tot elk detail klopt. Ben ik niet aan het werk voor een opdrachtgever? Dan kun je er donder op zeggen dat ik een online training volg over mijn vakgebied. Ik wil altijd up-to-date zijn om teksten van topkwaliteit te leveren.

copy school certificatencertificaat SEO specialist


Maud Ebbekink marketingpsycholoog

15+ jaar ervaring
(en nog steeds geen rimpels)

Deze SaaS-bedrijven mocht ik o.a. helpen

Ik schreef allerlei commerciële teksten voor ze, zoals webteksten, e-mails, testimonials, UX-copy, salespagina's, tekstjes voor de app-store en advertenties.

SaaS-bedrijven waarvoor ik teksten schrijf

 

Check mijn werk

Een paar voorbeelden van teksten die ik onlangs heb geschreven. Dan heb je wat meer feeling bij mijn schrijfstijl.

  • Co-keur: one-page salespagina (PDF)
  • DXA: alle webteksten (PDF)
  • Omni-U: alle NL webteksten (PDF)
  • Case / testimonial DXA (PDF)