Conversiegerichte teksten voor SaaS-bedrijven
Jullie software is geweldig. Zoveel handiger, sneller of beter dan die van concurrenten. En misschien zelfs goedkoper. Maarrrr… het lijkt erop dat je doelgroep dit niet beseft. Ze zien het niet, snappen het niet of een andere partij geeft ze een beter gevoel. Zonde, want een goed product verdient een grote groep blije gebruikers.
Waar gaat het mis...?
Spreekt jouw website de ‘taal’ van de doelgroep?
Of is het nerd talk?
- Er staat best wat vakjargon in de tekst
en je doelgroep is niet bekend met al die technische termen.- Het gaat te veel over features
en te weinig over voordelen voor de klant.- Je lezer twijfelt of de software zijn probleem oplost
en verlaat de site om bij de concurrent wél antwoord te krijgen.
Wat is de oplossing...?
Ik haal de kennis uit je hoofd en schrijf het glashelder op
Wat je nodig hebt is een duidelijke, hulpvaardige tekst die uitlegt waarom jullie software awesome is. Een tekst die twijfels wegneemt, vragen beantwoordt en je doelgroep overtuigt in gewonemensentaal die iedereen snapt.
En weet je wat het mooie is? Alles wat hiervoor nodig is zit al in jouw brein verstopt, staat in de analytics van je site en is te lezen in klantreviews. Ik hoef alleen deze info te combineren, structureren en duidelijk op te schrijven. Dan heb je straks een tekst die optimaal is afgestemd op jouw doelgroep en businessdoelen.
-
Rob Sauer, Cirqll
ALL INCLUSIVE TEKSTEN
Je krijgt méér dan een extreem heldere en klantgerichte tekst
- SEO-proof
- Conversiegericht
- Positief en hulpvaardig
En er is nog veel meer...
Het zit in mijn natuur om verder te kijken dan alleen de tekst. Logisch met mijn achtergrond als marketingpsycholoog en conversiespecialist. Je krijgt dus niet alleen een goede tekst in je inbox, maar ook dit:
-
Tips zodat de tekst en het design elkaar versterken
Ik check of de tekst optimaal tot z’n recht komt in de webpagina. Zie ik verbeterkansen door iets kleins aan te passen in het design? Dan zeg ik ’t absoluut.
-
Een vleugje marketingpsychologie
Ik bepaal de kooptriggers van je doelgroep en verwerk deze in een scherpe tekst. Dit motiveert om nu een demo aan te vragen of contact op te nemen. Goed om te zeggen: ik doe dit zonder overdreven Tel Sell gedoe.
-
2 feedbackrondes voor 100% tevredenheidsgarantie
We starten met een inhoudelijke check, want jij bent de enige echte vakspecialist. Daarna zet ik de laatste puntjes op de i. Staat de tekst online? Mail de URL: dan dubbelcheck ik of het er optimaal uitziet.
-
Uitleg waarom ik typ wat ik typ
Je ontdekt hoe ik lezers stap voor stap laat ontdekken dat jullie software te-gek-cool is. Ik leg uit hoe ik ze subtiel activeer om een demo aan te vragen. Het valt de lezer niet op, maar als je het eenmaal weet, vind je het slim bedacht.
-
Onze contactmomenten zijn inbegrepen
Wel zo logisch, omdat jouw brein vol zit met waardevolle informatie over je doelgroep, branche en aanbod. Een goede briefing en afstemming zorgt voor nóg betere teksten. Dus dat zit gewoon in de projectprijs.
IK ZAL EERLIJK ZIJN...
Ik schrijf het allerliefst teksten met een commercieel tintje
Woorden die mensen motiveren een keuze te maken. En ‘nee, ik koop niets bij jullie’ is ook een prima antwoord als er geen match is tussen jullie software en de lezer. Ik wil namelijk goede leads voor je binnenhalen. Niet zoveel mogelijk.
Bel me voor het schrijven van conversiegerichte teksten zoals:
- Salespagina's
- Landingspagina's voor een actie of weggever
- Dienstenpagina's, over ons, home, etc.
- E-books en whitepapers
- Microcopy voor apps (= ux-copy)
- Advertenties
- Nieuwsbrieven en mailfunnels
ENTHOUSIAST?
Laten we (video)bellen!
Wil je even kletsen over je plannen, doelen en wensen? Bel direct 06 80 10 55 54 of vul mijn contactformulier in. Dan ontdekken we of mijn kwaliteiten passen bij jouw schrijfklus.
Oké, we gaan bellen. En dan?
1. Kennismaking
Vertel me alles over jullie software en ambities voor de toekomst. Dan kan ik inschatten of mijn copy-kunsten in dat plaatje passen. Zijn we een match? Dan maak ik een offerte en check ik m’n agenda wanneer ik kan starten voor jullie.
2. Prijsopgave – vaste prijs
Ik hou van duidelijkheid, dus ik werk het liefst met een vaste projectprijs. Je betaalt geen cent meer dan afgesproken. Oók niet als ik langer met de opdracht bezig ben dan ingeschat. Da’s een slimme deal voor jou, omdat ik een rasechte perfectionist ben.
3. Briefing & demo
Ik stel pittige vragen om de onderste steen boven te halen. Ik wil álles weten van je doelgroep, je aanbod en het bedrijf. Dit is nodig om de juiste snaar te raken, lezersvragen te beantwoorden en te klinken als ‘jou’.
4. Typen-typen-typen
Ik ga aan de slag. Vooraf geef ik aan wanneer ik de teksten oplever. Dan kun jij alvast een plekje in de agenda reserveren om ze door te nemen. Zo houden we de vaart erin om de teksten zo snel mogelijk live te zetten.
5. Puntjes op de i
Jij bent de expert op jouw vakgebied. Daarom vraag ik jou de teksten inhoudelijk te checken. Klopt alles? Moet er tóch nog iets toegevoegd worden? Laat het me weten en ik verwerk het.
6. Champagne (of een sapje)!
Tijd voor een bescheiden feestje. Jij hebt de definitieve teksten ontvangen en zet ze online. Dus hoogtijd om te proosten op deze mijlpaal én je inbox wagenwijd open te zetten voor complimenten, aanvragen en bestellingen.
Waarom kiezen voor mij?
Ik heb hierboven geen hippe woorden gebruikt zoals online persuasion, buyer persona’s, neuromarketing en customer journey. Mijn doel is om jouw webteksten succesvoller te maken. Niet om aandacht te vragen voor enkele schrijf- en overtuigingstechnieken.
Ik gebruik al meer dan 15 jaar marketingpsychologie. En ik ben er enthousiast over omdat het mijn opdrachtgevers extra verkoop en hoogwaardige leads oplevert. Deze kennis is mijn extraatje ten opzichte van andere tekstschrijvers.
Je kunt erop vertrouwen dat ik al mijn kennis over copywriting én marketingpsychologie gebruik om de best mogelijke teksten voor jou te schrijven.
15+ jaar marketingervaring
(en nog steeds geen rimpels)
Dus... hoe gaat jouw verhaal verder?
Je hebt twee voor de hand liggende opties.
We gaan samenwerken: YES!
- Je bent opgelucht dat je de teksten ein-de-lijk goed voor elkaar hebt.
- Je mond valt open van de kneitergoede leads die je site nu oplevert.
- Je slaat jezelf voor de kop dat je niet eerder een SaaS-copywriter teksten liet tikken.
Je stelt het uit om je teksten aan te pakken: OH NO!
- Je verspilt meer tijd aan het zelf tikken van net-niet-teksten.
- Je potentiële klanten knappen af op je gortdroge teksten met onnodig veel vaktaal.
- Je kijkt vanaf de zijlijn geïrriteerd toe hoe concurrenten wel droomklanten binnenhalen.
Ben jij klaar om te investeren in kwaliteit & resultaat?
Dan raad ik je aan even te bellen: 06 80 10 55 54. Zo ontdekken we snel of jij en ik de match made in heaven zijn. :-)
En wat kost dat nou?
Ik werk met all-inclusive schrijfbundels, omdat het overzichtelijk en duidelijk is voor jou en mij. Hieronder staan wat voorbeeldpakketten voor de SaaS-branche met bijbehorende investering exclusief btw.
Alle pakketten zijn inclusief online kennismaking, briefingvragenlijst, intakegesprek, doelgroeponderzoek, 2 feedbackrondes, projectmanagement, correctierondes en natuurlijk 15+ jaar schrijf- en marketingervaring.
Voorbeelden
- Marketingpakket (e-book/whitepaper + landingspagina + 5 socialemediaberichten): €1.850
- Teksten voor je website (5 pagina's + contactpagina): €2.500
- Een lange salespagina: €925
- Mailfunnel met 5 mails: €975
- 3 blogs + 3 bijpassende socialemediaberichten: €1250
Deze SaaS-bedrijven mocht ik o.a. helpen
Ik schreef allerlei commerciële teksten voor ze, zoals webteksten, e-mails, UX-copy, salespagina's, blogs, teksten voor de app-store en advertenties.
Check mijn werk
Een paar voorbeelden van teksten die ik onlangs heb geschreven. Dan heb je wat meer feeling bij mijn schrijfstijl.
Getraind door de beste marketeers en copywriters ter wereld
Ben ik niet aan het werk voor een opdrachtgever? Dan kun je er donder op zeggen dat ik een online training volg over mijn vakgebied. Ik wil altijd up-to-date zijn om teksten van topkwaliteit te leveren.