Conversie-optimalisatie trajecten
Ben je serieus bezig met je bedrijf, maar heb je het gevoel dat je site meer zou kunnen opleveren? Tijdens een conversie-optimalisatie traject neem ik je website grondig onder handen. Aan het eind heb je een site waarmee je veel meer leads en verkoop behaalt.
Stap 1. Website-analyse
Eerst moet ik vaststellen waarom je website niet beter presteert. Daarom analyseer ik zowel het gedrag van websitebezoekers als de gebruiksvriendelijkheid en het design van de site. Wat is het klik- en koopgedrag van bezoekers? En wat zijn pagina’s waar ze afhaken?
Uit de website-analyse komt een lijst met verbeterpunten en een lijst met aanbevolen onderwerpen voor A/B-testen. Samen vormt dit de basis voor de verdere optimalisatie werkzaamheden.
» Lees meer over de website-analyse
Stap 2. Website-optimalisatie
» Aanpassingen
De no brainers uit de website-analyse kunnen direct aangepast worden op de website. Dit zijn bijvoorbeeld punten die de gebruiksvriendelijkheid, leesgemak of duidelijkheid van het aanbod verhogen. Over dit soort punten is er geen discussie mogelijk of het bijdraagt aan de verkoop op je site. Dit kan dus zonder A/B-testen worden doorgevoerd.
» Conversietesten
Als je website geschikt is voor conversietesten (je moet best een hoog aantal bezoekers en conversies hebben), dan is dit een aanvullende stap in het optimalisatietraject.
Met conversietesten, zoals A/B-testen, optimaliseer ik stap voor stap je website. Ik kan bijvoorbeeld testen welke boodschap je bezoekers het meest activeert, welke tekst op de bestelbutton zorgt voor meer bestellingen en wat het effect is van het verwijderen of toevoegen van afbeeldingen, referenties of sociale media buttons.
Het grote voordeel van conversietesten is dat ze daadwerkelijk gedrag van jouw bezoekers op jouw site meten zonder dat ze het doorhebben. Er wordt dus onomstotelijk vastgesteld of en hoeveel meer verkoop een aanpassing op jouw site behaalt.
En altijd goed om je te realiseren: de optimalisatie met conversietesten levert je niet alleen nu meer conversie op, maar elke maand opnieuw.
Psssst. Mijn geheime aanpak...
Het ultieme geheim achter online succes ligt verborgen in de werking van het brein. Wie weet hoe het brein reageert op een tekst, afbeelding, productpresentatie of prijs, weet hoe hij consumenten moet benaderen om koopgedrag te stimuleren.
Daarom gebruik ik effectief bewezen technieken uit de consumentenpsychologie en neuromarketing bij het optimaliseren van websites. Als consumentenpsycholoog weet ik hoe het brein geprikkeld en geactiveerd kan worden. Deze kennis zet ik in om meer verkoop en leads te behalen op een website.
Mogelijkheden
Conversie-optimalisatie trajecten
-
Optimalisatie van de gehele site of shop
Je haalt maximaal resultaat uit je website met dit conversie-optimalisatie traject. Je hele site wordt onder handen genomen: de conversieknelpunten worden opgespoord, verbeterd en geoptimaliseerd met behulp van conversietesten.
-
Pagina-optimalisatie
Heb je één belangrijke (landings)pagina die je geoptimaliseerd wilt hebben? Ik kan elke pagina die je wilt analyseren, optimaliseren en testen. Ik zorg dan voor meer leads of verkoop via die webpagina.
Ben jij er klaar voor om je site én bedrijf
winstgevender te maken?
Vrijblijvend bespreken we de mogelijkheden.
Ik garandeer:
-
Meer conversie, dus meer omzet.
Dit behaal ik door:
- optimaliseren van de usability en verkoopkracht van je website;
- met behulp van effectief bewezen conversietechnieken;
- en kennis over consumentenpsychologie en online persuasion.
Klantervaring
"Ik vind het fijn dat ik snel kan schakelen met ConsumPsy over de conversiewerkzaamheden. Maud heeft een analyse gemaakt van onze websites, een testplan opgesteld en voert nu conversietesten uit."
Cornelie Veltkamp - Beter Horen