Hoe moet je producten prijzen om zoveel mogelijk verkoop te behalen? En verkoop je meer als je korting geeft op producten? Dit zijn vragen waar je vast wel eens over na hebt gedacht. Je zou denken dat je meer verkoopt wanneer de productprijs lager is en als je hoge kortingen geeft. Echter is dit vaak niet het geval! Lees hier hoe het precies zit.
» Lees verderHet is tijd dat de marketingwereld verandert. Er wordt teveel vertrouwd op het ‘gevoel’, terwijl de marketeers eigenlijk bezig zijn met natte vingerwerk. En als bedrijf mag je mag hopen dat de bedachte reclamecampagne succesvol wordt. Bizarre werkwijze eigenlijk. Zeker als je bedenkt dat er miljoenen omgaan in de marketingwereld. Ik vraag me daarom ook af waarom zo weinig marketeers op de hoogte zijn van de altijd succesvolle inzichten uit de consumentenpsychologie, want daarmee behaal je gegarandeerd succes.
» Lees verderIn het centrum van elke stad gebeurt het; daklozen spreken het winkelende publiek aan om geld bij elkaar te sprokkelen voor eten en een overnachting bij het Leger des Heils (of stiekem toch voor drugs). Door de jaren heen ben ik op talrijke manieren aangesproken door de zwervers. Ik kwam hierbij tot de conclusie dat ook de daklozen fantastische beïnvloedingstechnieken inzetten om geld bij elkaar te krijgen. Hoe ze je geld aftroggelen zonden dat je het door hebt lees je hier.
» Lees verderEr zijn talrijke manieren waarop je mensen onbewust kunt beïnvloeden tijdens de keuze van een product. Kleine aanpassingen in de productpresentatie, de productomschrijving of het product assortiment kunnen grote effecten hebben. Door de juiste aanpassingen kun je een product zo aantrekkelijk maken dat de meeste mensen dit product zullen kiezen. Dit klinkt een beetje als waarzeggerij en hokus-spokus, maar het kan echt.
» Lees verderAl jaren heeft de NS problemen met vandalisme in treinen. Met name de toiletten worden regelmatig voorzien van graffiti. Jaarlijks wordt er ruim 1 miljoen euro uitgegeven om de schade aan bekladde en bekraste treintoiletten te herstellen. Dit vandalisme kost niet alleen handen vol geld, ook zorgt dit er voor dat de treinreiziger een onprettig krijgt bij het toiletbezoek. Uiteraard is dit niet de bedoeling van de NS. Daarom is het hoog tijd om met een uniek en innovatief idee te komen om vandalisme in trein toiletten te voorkomen. Lees hier mijn prijswinnende concept om vandalisme in trein toiletten te voorkomen.
» Lees verder“Hebt u ook moeite met het kwijtraken van uw love handles die niemand aantrekkelijk vindt? Let dan op! We gaan u nu dit nieuwe product introduceren. Dit product is uniek en heeft gepatenteerde technologie. Geen enkel ander apparaat kan dit!“
Lees in dit derde en laatste artikel in deze Tel Sell reeks waarom we als een blok vallen voor de producten van Tel Sell.
It’s amazing! In deze aflevering van “Tel Sell: irritant maar ontzettend leerzaam” leert u hoe u meer kunt verdienen met 1 product dan met veel producten. Klinkt te mooi om waar te zijn toch? Dacht ik ook! Maar het kan! Wauw!
Het concept van Tel Sell is duidelijk. Er wordt 1 product verkocht. Je koopt dit product wel of je koopt het niet. Je kunt niet kiezen voor het product met andere product opties of welke andere variant dan ook. Het gaat om 1 product en dat is het. Heel slim van Tel Sell. Waarom? Omdat mensen vaak niets kopen als ze uit veel mogelijkheden kunnen kiezen!
» Lees verder“It’s amazing! Bestel dit product. Bel nu, onze telefonistes zitten voor u klaar!”
Na één blik op het onwaarschijnlijk enthousiaste publiek is het duidelijk, je kijkt naar een Tel Sell reclame. Eigenlijk iedereen irriteert zich aan de infomercials, maar als marketeer moet je goed beseffen dat je veel kan leren van Tel Sell reclames. Lees in dit artikel hoe kleine veranderingen in een reclame kunnen leiden tot een gigantische stijging van de verkoopresultaten.
» Lees verderBedrukte pennen, een doos bonbons of een proefflacon parfum. Allemaal voorbeelden van dingen die bedrijven en winkels cadeau geven. Als consument heb je je vast wel eens laten verleiden door een aanbieding waarbij je een product gratis kreeg. Soms kan dit nét de doorslag geven om voor dit product te kiezen boven een ander product.
Maar als iedereen zo gek is op cadeautjes, hoe komt het dan dat het weggeven van geschenken ook averechts kan werken? En waarom weet 67% van de marketeers dit niet?!
» Lees verderWist je dat het woord ‘omdat’ wonderen kan doen? Je kunt er ontzettend veel mee gedaan krijgen. Serieus! Je moet het eens proberen… Bijvoorbeeld als je geen zin hebt om in de veel te lange rij bij de kassa in de supermarkt te staan. Lees hier hoe je het woordje ‘omdat’ succesvol kunt inzetten!
» Lees verder