Stripverhalen voorkomen vandalisme in treintoiletten

9 september 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Al jaren heeft de NS problemen met vandalisme in treinen. Met name de toiletten worden regelmatig voorzien van graffiti. Jaarlijks wordt er ruim 1 miljoen euro uitgegeven om de schade aan bekladde en bekraste treintoiletten te herstellen. Dit vandalisme kost niet alleen handen vol geld, ook zorgt dit er voor dat de treinreiziger een onprettig krijgt bij het toiletbezoek. Uiteraard is dit niet de bedoeling van de NS. Daarom is het hoog tijd om met een uniek en innovatief idee te komen om vandalisme in trein toiletten te voorkomen. Lees hier mijn prijswinnende concept om vandalisme in trein toiletten te voorkomen.

» Lees verder

Tel Sell: irritant maar heel leerzaam! (3)

11 augustus 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Hebt u ook moeite met het kwijtraken van uw love handles die niemand aantrekkelijk vindt? Let dan op! We gaan u nu dit nieuwe product introduceren. Dit product is uniek en heeft gepatenteerde technologie. Geen enkel ander apparaat kan dit!
Lees in dit derde en laatste artikel in deze Tel Sell reeks waarom we als een blok vallen voor de producten van Tel Sell.

» Lees verder

Tel Sell: irritant maar ontzettend leerzaam! (2)

4 juli 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

It’s amazing! In deze aflevering van “Tel Sell: irritant maar ontzettend leerzaam” leert u hoe u meer kunt verdienen met 1 product dan met veel producten. Klinkt te mooi om waar te zijn toch? Dacht ik ook! Maar het kan! Wauw!

Het concept van Tel Sell is duidelijk. Er wordt 1 product verkocht. Je koopt dit product wel of je koopt het niet. Je kunt niet kiezen voor het product met andere product opties of welke andere variant dan ook. Het gaat om 1 product en dat is het. Heel slim van Tel Sell. Waarom? Omdat mensen vaak niets kopen als ze uit veel mogelijkheden kunnen kiezen!

» Lees verder

Tel Sell: irritant maar ontzettend leerzaam! (1)

26 juni 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

“It’s amazing! Bestel dit product. Bel nu, onze telefonistes zitten voor u klaar!”

Na één blik op het onwaarschijnlijk enthousiaste publiek is het duidelijk, je kijkt naar een Tel Sell reclame. Eigenlijk iedereen irriteert zich aan de infomercials, maar als marketeer moet je goed beseffen dat je veel kan leren van Tel Sell reclames. Lees in dit artikel hoe kleine veranderingen in een reclame kunnen leiden tot een gigantische stijging van de verkoopresultaten.

» Lees verder

Wanneer is het geven van een gratis product dom?

4 juni 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Bedrukte pennen, een doos bonbons of een proefflacon parfum. Allemaal voorbeelden van dingen die bedrijven en winkels cadeau geven. Als consument heb je je vast wel eens laten verleiden door een aanbieding waarbij je een product gratis kreeg. Soms kan dit nét de doorslag geven om voor dit product te kiezen boven een ander product.

Maar als iedereen zo gek is op cadeautjes, hoe komt het dan dat het weggeven van geschenken ook averechts kan werken? En waarom weet 67% van de marketeers dit niet?!

» Lees verder

Gewoon omdat!

29 mei 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Wist je dat het woord ‘omdat’ wonderen kan doen? Je kunt er ontzettend veel mee gedaan krijgen. Serieus! Je moet het eens proberen… Bijvoorbeeld als je geen zin hebt om in de veel te lange rij bij de kassa in de supermarkt te staan. Lees hier hoe je het woordje ‘omdat’ succesvol kunt inzetten!

» Lees verder

Case: zo behaalde Funda 230% meer CTR

19 april 2010 | In Conversie-optimalisatie | door

Onlangs zag ik op de website van Funda in de zoekresultaten een afbeelding van een huis op de kop. Vreemd, zou dat een foutje zijn van een onoplettende stagiair? Na even Googlen bleek dat de afbeelding op de kop onderdeel was van de conversie optimalisatie testen van Funda.

Een huis op de kop in de zoekresultaten zorgde voor een verhoging van de CTR van +230%! Dat is echt spectaculair. Echter weet ik een andere manier waarop Funda de conversie nóg verder kan verhogen met een kleine aanpassing in de afbeelding. Wat dat is lees je in dit artikel!

» Lees verder

IKEA behaalt meer omzet door groter dienblad in restaurant

29 november 2009 | In In de praktijk | door

IKEA heeft er nooit een geheim van gemaakt: in het restaurant wordt de hoogste omzet gemaakt. De Zweedse balletjes zijn populair bij alle bezoekers en dat is terug te zien in de omzet cijfers. Nu gooit IKEA een nieuwe truc in de strijd: enorme dienbladen.

» Lees verder

Waarom wachten je extra tevreden maakt

28 april 2009 | In In de praktijk | door

Ik ben momenteel aan het wachten. Eigenlijk ben ik al een uur aan het wachten. Nog 573 wachtenden voor me. Waar ik op wacht? Op kaartjes voor Jochem Myjer! Over dik een jaar wil ik héél graag bij zijn voorstelling zijn. Straks, als ik over 3 uur (op z’n vroegst) klaar ben met wachten, ben ik extra tevreden met mijn kaartjes. Waarom?

» Lees verder

Mijn afstudeeronderzoek naar online social presence

26 maart 2009 | In In de praktijk | door

Vorig jaar heb ik voor de Universiteit Twente een experiment uitgevoerd naar de invloed van social presence op websites. Met social presence kunt u eenvoudig meer vertrouwen creëren in website. Ik zal in dit artikel uitleggen  wat social presence precies is en op welke manier je het kunt toepassen op je website.

Continue Reading