ConsumPsy in het Limburgs Dagblad

30 september 2011 | In In de praktijk | door

Limburgs DagbladZaterdag 24 september stond ConsumPsy in het Limburgs Dagblad. Consumentenpsycholoog Maud Ebbekink gaf antwoord een lezersvraag: “Waarom stuit je in de supermarkt meteen op de groente-afdeling?”. Maud beantwoordde deze vraag en gaf inzicht in andere psychologische technieken die in de supermarkt worden ingezet om mensen zoveel mogelijk te laten kopen.

Lees het artikel op onze site:
» Consumentenpsychologie in de supermarkt


ConsumPsy in het Limburgs Dagblad

30 september 2011 | In In de praktijk | door

Limburgs DagbladZaterdag 24 september stond ConsumPsy in het Limburgs Dagblad. Consumentenpsycholoog Maud Ebbekink gaf antwoord een lezersvraag: “Waarom stuit je in de supermarkt meteen op de groente-afdeling?”. Maud beantwoordde deze vraag en gaf inzicht in andere psychologische technieken die in de supermarkt worden ingezet om mensen zoveel mogelijk te laten kopen.

Lees het artikel op onze site:
» Consumentenpsychologie in de supermarkt


Minder korting dan beloofd, maar toch tevreden

21 september 2011 | In In de praktijk | door

Het klinkt als een buitenkans: 19% BTW korting bij de Media Markt. Maar helaas worden we genept door zowel onze eigen hersenen als door de Media Markt. We krijgen namelijk niet echt 19% korting, maar zo voelt het wél. Hoe dit kan lees je in dit artikel.

» Lees verder


crocky psychologie zak

`Koop mij` zegt de Croky chipszak

17 september 2011 | In In de praktijk | door

Voordat ik het doorhad lag de Croky papegaai me aan te staren vanuit mijn winkelwagentje. De keuze was in een oogwenk gemaakt. Ik hoef mezelf niet wijs te maken dat dit een bewuste keuze is geweest, want normaal kies ik altijd voor mijn favoriete chips: Lay’s Sensations thai sweet chilli. Hoe ik ben beïnvloed door de marketingpsychologische chipszak van Croky lees je in dit artikel.

» Lees verder


Jumbo psychologisch overtuigend bij verkoop bloemen

13 september 2011 | In In de praktijk | door

Supermarkt Jumbo pakt het slim aan. Ze geven garantie op hun bloemen. Wanneer een bos minder dan 7 dagen staan, krijg je gratis een nieuwe bos bloemen. Hiermee doorbreekt de Jumbo de twijfelachtige reputatie die supermarkt bloemen hebben. Met dit grote statement op de muur geven ze aan dat een bosje bloemen zeker 7 dagen zal staan, waarmee Jumbo zelfverzekerd hun kwaliteit aangeeft. Niets staat de klanten nu nog in de weg om voordelig een bosje goede bloemen te kopen. Goed gedaan van Jumbo!


Succes gegarandeerd met een psychologisch verantwoorde avatar

7 september 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Twitter gebruik je niet voor niets. Het liefst wil je zoveel mogelijk aandacht krijgen met je tweets. Natuurlijk moet je interessante berichten verspreiden, maar er is nog een belangrijke truc om de aandacht van lezers te zuigen naar je tweets. Welke eenvoudige truc dat is lees je in deze blog.

» Lees verder


nieuw

NIEUW! De psychologie achter de aantrekkingskracht van vernieuwde producten

26 augustus 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Zet “NIEUW” op een product en je trekt er gegarandeerd aandacht mee. Ook kopen consumenten eerder het product wanneer er “NIEUW” of “VERBETERD” op staat. Eigenlijk weten we allemaal dat dit een truc van fabrikanten is om meer te verkopen. Want hoe vaak kan hetzelfde wasmiddel “vernieuwd” worden? Toch trappen veel mensen er in. Hoe kan dit?

» Lees verder


nieuw

NIEUW! De psychologie achter de aantrekkingskracht van vernieuwde producten

26 augustus 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Zet “NIEUW” op een product en je trekt er gegarandeerd aandacht mee. Ook kopen consumenten eerder het product wanneer er “NIEUW” of “VERBETERD” op staat. Eigenlijk weten we allemaal dat dit een truc van fabrikanten is om meer te verkopen. Want hoe vaak kan hetzelfde wasmiddel “vernieuwd” worden? Toch trappen veel mensen er in. Hoe kan dit?

» Lees verder


kortingsbon effectief plakeffect

De plakfactor: blijft jouw kortingsactie kleven?

23 augustus 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Geef je klanten een papieren kortingsbon. Heerlijk ouderwets, maar vooral héél effectief. Deze manier van korting geven is veel effectiever dan kortingsacties op internet. In dit artikel lees je waarom.

» Lees verder


Boekrecensie: Debatteren om te winnen, de kunst van het overtuigen

29 juni 2011 | In In de praktijk | door

Wil je dat luisteraars aan je lippen hangen tijdens je presentatie? Wil je geen discussie meer verliezen? Of wil je je baas imponeren met het marketingplan dat je hebt geschreven? Dan kun je wel een aantal tips gebruiken om je overtuigingskracht tot grote hoogte te laten stijgen. Het boek Debatteren om te winnen stelt dat je na het lezen sterker kunt argumenteren en presenteren. Ik neem de proef op de som en heb het boek aangeschaft.

» Lees verder