Tag archief: principes cialdini

De 6 principes van Cialdini, wie kent ze niet? Professor Cialdini en zijn principes zijn beroemd over de hele wereld onder (online)marketeers en verkopers dankzij zijn bestseller ‘Invloed’.

Het baanbrekende onderzoek van Cialdini heeft ervoor gezorgd dat we nu anders kijken naar overtuigingstechnieken. Hij heeft alle effectieve verkooptechnieken gegroepeerd in zes principes. Eerst werden de principes van Cialdini alleen in face-to-face verkoopsituaties gebruikt, maar ook steeds meer website en webshops passen deze principes succesvol toe.

Lees in onze artikelen hoe je de krachtige principes van Cialdini vertaalt van een offline naar een online verkoopsituatie.


fietsenwinkel.nl conversie

Interview: Het geheim achter de conversie van Fietsenwinkel.nl

28 juli 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Fietsenwinkel.nl is sinds kort een vaste adverteerder op Nederland 1, 2 en 3. Ze beweren de meest complete fietsenwinkel van Nederland te zijn. Hoe doet de site Fietsenwinkel.nl het op gebied van online persuasion? Ik (Chelsea Bosters van Marketingmed.nl) vroeg het consumentenpsycholoog Maud Ebbekink omdat zij zich bezighoudt met het optimaliseren van websites om meer conversie te behalen. Want wat is het geheim achter het succes van Fietsenwinkel.nl?

» Lees verder


sociale bewijskracht

Cialdini’s ‘sociale bewijskracht’ gebruiken? Pas op!

1 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Lange tijd dachten marketeers dat het inzetten van sociale bewijskracht altijd een effectieve beïnvloedingstechniek is. Maar dat is niet waar. Het kan zelfs een negatief effect hebben op je conversie. Ik deel in dit artikel twee situaties waarbij je sociale bewijskracht niet moet gebruiken.

» Lees verder


Robert Cialdini

[Sneak preview]: Het 7e principe van Cialdini?

1 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Ik kreeg gisteren een supergeheime sneak preview van professor Cialdini over zijn allernieuwste werk. Deze grootmeester in beïnvloeden deelde met een select gezelschap de inhoud van zijn nieuwe, nog niet verschenen, boek. Ik ben één van de mazzelkonten die voor deze exclusieve avond een uitnodiging ontving. Ik deel graag de informatie met jullie die ik gisteren kreeg.

» Lees verder