Tag archief: online verkoopsucces

Je wilt een effectieve, gebruiksvriendelijke én winstgevende website. Logisch! Toch hebben veel bedrijven een website die hun onvoldoende oplevert. Je wilt dat je site aanvragen, bestellingen, of nieuwsbriefabonnees oplevert. Dan heb je online verkoopsucces. Maar wat kan je doen als je online verkoopsucces te wensen over laat…?

Lees onze blogartikelen voor inspiratie en nieuwe ideeën om je online verkoopsucces te verhogen. Je vindt hier praktijkgerichte tips die je zelf kan toepassen op je site. Ook leer je hoe je dankzij technieken uit de consumentenpsychologie je online verkoopsucces kan laten stijgen. Veel leesplezier en succes met het aanpassen van je website!

Ps. We geven ook een online training waarin je leert je online verkoopsucces te vergroten. Als je op de link klikt, kom je op de cursussite terecht.


offerte website

4 redenen waarom besparen op je website bakken met geld kost

12 september 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Waarom zijn veel ondernemers en marketeers niet bereid om extra budget vrij te maken om hun website optimaal in te richten? Iedereen weet dondersgoed dat een goede website meer opdrachtgevers en dus meer omzet oplevert. Toch wordt hiervoor weinig budget gereserveerd. Dom, omdat deze besparing op korte termijn veel geld gaat kosten op lange termijn. Ik geef je 4 redenen waarom je niet moet besparen op het ontwikkelen of optimaliseren van je website.

» Lees verder


3 redenen waarom je niets moet aantrekken van ‘best practices’

20 augustus 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Vorige week had ik een gesprek met een ondernemer die een webshop heeft in designmeubelen. Hij kwam voor een 1-op-1-coachingsessie om het rendement van zijn webshop te verbeteren. “Ja”, zegt hij met enige trots, “ik benut alle kansen die er zijn, dus ik gebruik al conversie-optimalisatie op mijn site”.

Kort daarna komt de aap uit de mouw, deze ondernemer gebruikt ‘best practices’ op zijn site: “Als de meeste concurrenten een blauwe bestelbutton hebben in hun webshop, dan moet dat wel positief zijn voor de conversie”. Ik kan heel ver meegaan in deze redenering, maar op een cruciaal punt heeft deze ondernemer het echt verkeerd. Ik heb hem het verschil tussen ‘best practices’ en conversie-optimalisatie uitgelegd. Ook aan jullie leg ik graag uit waar het fout ging in zijn denkproces.

» Lees verder


website redesign

3 redenen waarom een redesign van je site onverstandig is

14 augustus 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

De meeste ondernemers die ik adviseer denken dat een redesign nodig is om hun website effectiever te maken. Dit klinkt heel logisch, want je wilt een site die slecht presteert vervangen voor een site die goed presteert. Ik gebruik echter een methode die je minder geld kost en beter werkt. Ik zal je uitleggen wat je moet doen bij een website die te weinig nieuwe klanten, opdrachten of bestellingen oplevert.

» Lees verder


5 inzichten uit het boek ‘Don’t make me think!’

30 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Het boek van Steve Krug, Don’t make me think – een nuchtere kijk op webusability’, is er eentje die elke webmarketeer gelezen moet hebben. Heb je dit nog niet gedaan? Dan zal ik je even prikkelen met vijf goede inzichten uit dit fantastische boek.
» Lees verder


Hoe heeft de gezichtsexpressie van websitesbezoekers invloed op de beoordeling van je website?

23 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Vorige week kreeg ik een reactie op mijn blogartikel ‘Welke invloed heeft het lettertype op de impact van de boodschap?’

“Persoonlijk vind ik de tekstkleur van deze website heel slecht leesbaar: lichtgrijs op wit. Ik moet heel veel moeite doen om de tekst te kunnen lezen; het doet pijn aan mijn ogen. Daardoor denk ik ook al snel van: ‘laat maar’ … Zonde van de inhoud natuurlijk, maar toch.”

Deze boodschap zette me aan het denken. Op welke manier heeft gezichtsexpressie invloed op de inhoud van mijn artikel? Of zelfs op het dienstenaanbod op mijn site? Ik dook de literatuur in om een onderbouwd antwoord te geven op deze vraag.

» Lees verder


Neuro Web Design: 5 lessen van Susan Weinschenk

12 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Kort geleden las ik het boek Neuro Web Design – What makes them click? Een uitgebreide recensie van Neuro Web Design  schreef ik al op mijn persoonlijke blog, maar ook hier wil ik vijf wijze lessen delen uit het boek van Susan Weinschenk.

» Lees verder


brein

Welke invloed heeft het lettertype op de impact van een boodschap?

18 juni 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als je een iemand schriftelijk wilt overtuigen om iets te doen -een product kopen, een offerte aanvragen of meer te bewegen- wanneer is je kans op succes het grootst?

1. Met een lettertype die lijkt op handgeschreven tekst, omdat dit persoonlijker overkomt.
2. Met een duidelijk leesbaar lettertype, zoals Arial, omdat je dit sneller kan lezen.

Ik dook in neuromarketingonderzoek om het antwoord te achterhalen voor je.
» Lees verder


want-omdat

De conversiekracht van voegwoorden: ‘want’ vs. ‘omdat’

2 april 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als online marketeer ben je continu op zoek naar nieuwe manieren om de conversie te verhogen van bijvoorbeeld een website, banner of Adwords-advertentie. We zijn het er allemaal over eens dat taalgebruik een grote rol speelt bij de conversiekracht van een marketinguiting. Niet alleen ons onderbuikgevoel zegt dat woordkeuze van cruciaal belang is, dit blijkt ook uit gloednieuw onderzoek. Subtiele verschillen in taal worden namelijk direct door onze hersenen opgepikt, zoals het verschil tussen ‘omdat’ en ‘want’. Welk voegwoord heeft de grootste overtuigingskracht?

» Lees verder


Product uitverkocht? Zo verkoop je het toch!

19 maart 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Je kent het vast. Je bent online aan het shoppen en je vindt het product dat je graag wil hebben. Het is ook nog een goede prijs. Fijn, je bent er uit en je wil direct bestellen. Maar tot je teleurstelling is het product uitverkocht! Bah, je hebt helemaal geen zin om verder te zoeken want dit was met stip de voordeligste webshop. De kans is groot dat je de handdoek in de ring gooit.

Jammer voor de webshop eigenaar waar je had willen bestellen. Hij loopt nu een bestelling mis die hij gewoon had kunnen inkoppen. Hoe? Dat lees je hier!
» Lees verder