Tag archief: online verkoopsucces

Je wilt een effectieve, gebruiksvriendelijke én winstgevende website. Logisch! Toch hebben veel bedrijven een website die hun onvoldoende oplevert. Je wilt dat je site aanvragen, bestellingen, of nieuwsbriefabonnees oplevert. Dan heb je online verkoopsucces. Maar wat kan je doen als je online verkoopsucces te wensen over laat…?

Lees onze blogartikelen voor inspiratie en nieuwe ideeën om je online verkoopsucces te verhogen. Je vindt hier praktijkgerichte tips die je zelf kan toepassen op je site. Ook leer je hoe je dankzij technieken uit de consumentenpsychologie je online verkoopsucces kan laten stijgen. Veel leesplezier en succes met het aanpassen van je website!

Ps. We geven ook een online training waarin je leert je online verkoopsucces te vergroten. Als je op de link klikt, kom je op de cursussite terecht.


meer bezoekers

Conversietest: een hype of écht noodzakelijk?

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Wil jij ook meer omzet maken met je website, net zoals andere marketeers en ondernemers? Dan heb je vast al iets gelezen over het verhogen van de conversie van je website of het doen van conversietesten. Dit klinkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is dit niets anders dan het verbeteren van je website zodat meer bezoekers klant bij je worden. In dit artikel zal ik antwoord geven op de vraag of conversietesten een hype zijn of juist noodzakelijk zijn bij het verbeteren van je het verkoopsucces van een site.

» Lees het hele artikel van Maud op MaudEbbekink.nl


ab-test productprijzen

A/B-test tip: zo bepaal je de optimale prijs voor je product

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoeveel wil een consument betalen voor je product? Het is een simpele vraag, maar het antwoord is een stuk lastiger. Want hoe bepaal je eigenlijk de optimale prijs? Je wilt je product natuurlijk niet te voordelig aanbieden, waardoor je er weinig aan verdient. Ook is het dodelijk om te veel te vragen voor je product, omdat je dan amper iets verkoopt. In dit artikel geef ik je een simpele methode waarmee je eerlijk kunt testen wat de optimale prijs is voor een product.

» Lees het hele artikel van Maud op het blog van Karel Geenen


a/b-testing

5 tips om conversietesten te doen op sites met weinig bezoeken en conversie

14 februari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoe kan ik conversietesten doen op een site waarop weinig bezoekers komen?” Deze vraag kreeg ik vorige week van een jonge, ambitieuze ondernemer. Een terechte vraag, omdat weinig websitebezoekers het moeilijk maakt om (snel) een conversietest te doen. Het kan wel, maar dan duurt het erg lang en dan is de betrouwbaarheid van de resultaten discutabel.

Heb jij, net als ik, geen zin om maanden te moeten wachten op mogelijk onbetrouwbare testresultaten? Lees dan dit artikel, omdat ik een aantal slimme oplossingen voor je heb waardoor je toch betrouwbare conversietesten kan doen op sites met weinig bezoekers.

» Lees verder


ankereffect

10% hogere omzet in webshop dankzij ankereffect

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzeproces beïnvloedt en hoe je het slim kan gebruiken in marketing om een hogere orderwaarde te behalen?
» Lees verder


‘Master Online Overtuigen’ door ConsumPsy

7 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

master online overtuigen

 

Het geheim achter succesvolle websites

Wil jij het geheim achter online verkoopsucces weten? Die ligt verborgen in de werking van ons brein. Wanneer je weet hoe het brein reageert op een webdesign, tekst, productpresentatie of prijs, dan weet je hoe je koopgedrag kan gaan stimuleren.

» Lees verder


sociale bewijskracht

Cialdini’s ‘sociale bewijskracht’ gebruiken? Pas op!

1 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Lange tijd dachten marketeers dat het inzetten van sociale bewijskracht altijd een effectieve beïnvloedingstechniek is. Maar dat is niet waar. Het kan zelfs een negatief effect hebben op je conversie. Ik deel in dit artikel twee situaties waarbij je sociale bewijskracht niet moet gebruiken.

» Lees verder


maud consumentenpsycholoog

“Beperk je niet tot de uitkomst van een conversietest, kijk ook naar de verklaring voor het gedrag”

5 november 2013 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

[Interview op Emerce.nl]
We spraken met Maud Ebbekink van ConsumPsy, gespecialiseerd in conversie-optimalisatie en consumentenpsychologie. We vroegen haar naar de huidige stand van zaken binnen het vakgebied en visie op de toekomst. Kennis over het brein wordt volgens Ebbekink belangrijker. Het helpt je achter de gedachtenpatronen van een doelgroep te komen. Met een gehele doelgroepanalyse als resultaat.

» Lees verder


maud ebbekink - nathalie nahai

‘A night of online persuasion’ met Nathalie Nahai

10 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Zet 70 vakidioten en een biertap bij elkaar in het kantoor van Optimizely en je hebt een prachtige avond. Laat daarnaast drie experts op het podium hun visie op online persuasion geven, en je hebt zelfs een wachtlijst om bij het event aanwezig te mogen zijn. Was jij er niet bij, maar wil je weten welke persuasion tips Nathalie Nahai, Ton Wesseling en Bast Schutz gaven? Lees dan dit artikel!

» Lees verder


Robert Cialdini

[Sneak preview]: Het 7e principe van Cialdini?

1 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Ik kreeg gisteren een supergeheime sneak preview van professor Cialdini over zijn allernieuwste werk. Deze grootmeester in beïnvloeden deelde met een select gezelschap de inhoud van zijn nieuwe, nog niet verschenen, boek. Ik ben één van de mazzelkonten die voor deze exclusieve avond een uitnodiging ontving. Ik deel graag de informatie met jullie die ik gisteren kreeg.

» Lees verder


succes ahead

5 redenen waarom je vandaag nog moet starten met A/B-testen

19 september 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als je eenmaal hebt gesnuffeld aan het succes van A/B-testen, ben je snel verkocht. Voor mij is het zelfs een verslaving aan het worden. Ik heb kriebels in mijn buik als ik een fikse conversiestijging heb behaald voor een opdrachtgever. Elke keer opnieuw besef ik hoe ik met A/B-testen kan bijdragen aan het online verkoopsucces van mijn opdrachtgever. Dat maakt mijn werk erg dankbaar.

Als je nog niet bezig bent met conversie-optimalisatie van je site met A/B-testen, dan mis je echt kansen (en het goede gevoel bij successen). Daarom heb ik in vijf redenen vastgelegd waarom je niet langer moet twijfelen over de toegevoegde waarde van A/B-testen. Kan ik jou hiervan overtuigen?

» Lees verder