Tag archief: online persuasion

Met technieken uit de online persuasion kun je je site gebruiksvriendelijker en winstgevender te maken. Er zijn honderden online persuasion technieken die je hiervoor kan gebruiken. Deze technieken vinden hun oorsprong in onderzoek naar consumentenpsychologie. online consumentengedrag en neuropsychologie.

Op dit blog vind je een verzameling van online persuasion technieken die je zelf kan toepassen op je website. We hebben talrijke artikelen geschreven met tips, voorbeelden en cases over online persuasion. Laat je inspireren door de inzichten van consumentenpsycholoog Maud Ebbekink en online persuasion expert Jorik Heins.


Hoe verkoop je volumepakketten het beste; nadruk op prijs of aantal items?

24 september 2012 | In Conversie-optimalisatie | door

Veel winkeliers bieden producten aan in (voordeel)pakketten. Zowel de prijs als het aantal producten zijn belangrijk om te communiceren naar de consumenten omdat dit iets zegt over je aanbod. Maar kun je beter de nadruk leggen op het aantal producten in het pakket of de prijs? Onderzoek geeft ons het antwoord.

» Lees verder


Webshop maakt meer omzet dankzij het ankereffect

20 januari 2012 | In Conversie-optimalisatie | door

Het ankereffect is sterk en hardnekkig. Het heeft meer effect in ons gewone leven dan ons lief is. Het beïnvloedt schattingen van getallen, kansen en waarde. Wat is het precies? En hoe kan je dit onbewuste, krachtige mechanisme succesvol inzetten in webshops om meer omzet te halen?

» Lees verder


Succes gegarandeerd met een psychologisch verantwoorde avatar

7 september 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Twitter gebruik je niet voor niets. Het liefst wil je zoveel mogelijk aandacht krijgen met je tweets. Natuurlijk moet je interessante berichten verspreiden, maar er is nog een belangrijke truc om de aandacht van lezers te zuigen naar je tweets. Welke eenvoudige truc dat is lees je in deze blog.

» Lees verder