Tag archief: meer omzet webshop

Er zijn talrijke technieken waarmee je de omzet van een webshop kan laten stijgen. Op ons blog geven we tips en verkooptechnieken die je hiervoor kan inzetten. Hierbij hanteren we een psychologische bril. Onze consumentenpsycholoog Maud Ebbekink legt in haar blogs uit hoe je met inzichten en technieken uit consumentenpsychologie, neuromarketing en online persuasion je webshop gebruiksvriendelijker en winstgevender maakt.


Hoe verkoop je volumepakketten het beste; nadruk op prijs of aantal items?

24 september 2012 | In Conversie-optimalisatie | door

Veel winkeliers bieden producten aan in (voordeel)pakketten. Zowel de prijs als het aantal producten zijn belangrijk om te communiceren naar de consumenten omdat dit iets zegt over je aanbod. Maar kun je beter de nadruk leggen op het aantal producten in het pakket of de prijs? Onderzoek geeft ons het antwoord.

» Lees verder


Webshop maakt meer omzet dankzij het ankereffect

20 januari 2012 | In Conversie-optimalisatie | door

Het ankereffect is sterk en hardnekkig. Het heeft meer effect in ons gewone leven dan ons lief is. Het beïnvloedt schattingen van getallen, kansen en waarde. Wat is het precies? En hoe kan je dit onbewuste, krachtige mechanisme succesvol inzetten in webshops om meer omzet te halen?

» Lees verder


Volg ConsumPsy op Twitter!

Loop niet langer onze tips over het toepassen van consumenten- psychologie mis. Volg ons op Twitter!