Tag archief: meer omzet webshop

Er zijn talrijke technieken waarmee je de omzet van een webshop kan laten stijgen. Op ons blog geven we tips en verkooptechnieken die je hiervoor kan inzetten. Hierbij hanteren we een psychologische bril. Onze consumentenpsycholoog Maud Ebbekink legt in haar blogs uit hoe je met inzichten en technieken uit consumentenpsychologie, neuromarketing en online persuasion je webshop gebruiksvriendelijker en winstgevender maakt.


doelgericht ab-testen

4 elementen op een productpagina die je zeker moet A/B-testen

16 mei 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoeveel verkoopkracht heeft jouw website? Worden bezoekers voldoende aangespoord tot actie of vertrekken bijna alle bezoekers zonder iets te kopen? De meeste webshops lopen nog veel bestellingen mis, omdat ze niet bezig zijn met conversie-optimalisatie. Heb jij er genoeg van om nieuwe klanten mis te lopen? Ga dan A/B-testen doen op je productpagina. Hieronder vind je 4 elementen die je zeker moet testen in je webshop, omdat het je veel extra bestellingen kan opleveren.

» Lees verder


eyetracking onderzoek

Hoe deel jij je website in? Links vs rechts

12 mei 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Kleine aanpassingen aan een webpagina kunnen onverwacht veel effect hebben op het conversiepercentage van een website. De A/B-test die ik in dit artikel behandel benadrukt dit nogmaals. Want wat is het effect van een inschrijfformulier links of rechts plaatsen op een webpagina? Je leest in dit artikel hoe de conversie meer dan verdubbelde dankzij het formulier van de ene zijde naar de andere zijde te plaatsen. Een simpele manier dus om het online verkoopsucces te verhogen!

» Lees verder


meer bezoekers

Conversietest: een hype of écht noodzakelijk?

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Wil jij ook meer omzet maken met je website, net zoals andere marketeers en ondernemers? Dan heb je vast al iets gelezen over het verhogen van de conversie van je website of het doen van conversietesten. Dit klinkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is dit niets anders dan het verbeteren van je website zodat meer bezoekers klant bij je worden. In dit artikel zal ik antwoord geven op de vraag of conversietesten een hype zijn of juist noodzakelijk zijn bij het verbeteren van je het verkoopsucces van een site.

» Lees het hele artikel van Maud op MaudEbbekink.nl


ab-test productprijzen

A/B-test tip: zo bepaal je de optimale prijs voor je product

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoeveel wil een consument betalen voor je product? Het is een simpele vraag, maar het antwoord is een stuk lastiger. Want hoe bepaal je eigenlijk de optimale prijs? Je wilt je product natuurlijk niet te voordelig aanbieden, waardoor je er weinig aan verdient. Ook is het dodelijk om te veel te vragen voor je product, omdat je dan amper iets verkoopt. In dit artikel geef ik je een simpele methode waarmee je eerlijk kunt testen wat de optimale prijs is voor een product.

» Lees het hele artikel van Maud op het blog van Karel Geenen


a/b-testing

5 tips om conversietesten te doen op sites met weinig bezoeken en conversie

14 februari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoe kan ik conversietesten doen op een site waarop weinig bezoekers komen?” Deze vraag kreeg ik vorige week van een jonge, ambitieuze ondernemer. Een terechte vraag, omdat weinig websitebezoekers het moeilijk maakt om (snel) een conversietest te doen. Het kan wel, maar dan duurt het erg lang en dan is de betrouwbaarheid van de resultaten discutabel.

Heb jij, net als ik, geen zin om maanden te moeten wachten op mogelijk onbetrouwbare testresultaten? Lees dan dit artikel, omdat ik een aantal slimme oplossingen voor je heb waardoor je toch betrouwbare conversietesten kan doen op sites met weinig bezoekers.

» Lees verder


ankereffect

10% hogere omzet in webshop dankzij ankereffect

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzeproces beïnvloedt en hoe je het slim kan gebruiken in marketing om een hogere orderwaarde te behalen?
» Lees verder


want-omdat

De conversiekracht van voegwoorden: ‘want’ vs. ‘omdat’

2 april 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als online marketeer ben je continu op zoek naar nieuwe manieren om de conversie te verhogen van bijvoorbeeld een website, banner of Adwords-advertentie. We zijn het er allemaal over eens dat taalgebruik een grote rol speelt bij de conversiekracht van een marketinguiting. Niet alleen ons onderbuikgevoel zegt dat woordkeuze van cruciaal belang is, dit blijkt ook uit gloednieuw onderzoek. Subtiele verschillen in taal worden namelijk direct door onze hersenen opgepikt, zoals het verschil tussen ‘omdat’ en ‘want’. Welk voegwoord heeft de grootste overtuigingskracht?

» Lees verder


Product uitverkocht? Zo verkoop je het toch!

19 maart 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Je kent het vast. Je bent online aan het shoppen en je vindt het product dat je graag wil hebben. Het is ook nog een goede prijs. Fijn, je bent er uit en je wil direct bestellen. Maar tot je teleurstelling is het product uitverkocht! Bah, je hebt helemaal geen zin om verder te zoeken want dit was met stip de voordeligste webshop. De kans is groot dat je de handdoek in de ring gooit.

Jammer voor de webshop eigenaar waar je had willen bestellen. Hij loopt nu een bestelling mis die hij gewoon had kunnen inkoppen. Hoe? Dat lees je hier!
» Lees verder


marketing tip

Verkooptip voor producten met een handvat

19 maart 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Sommige verkooptips klinken heel logisch. Je vergeet ze nooit meer als je het eenmaal weet. De volgende tip valt in deze categorie; hij is simpel maar kan je veel extra omzet opleveren. Verkoop je producten met daaraan een handvat? Onderzoek heeft uitgewezen dat je dit type product op een specifieke manier moet presenteren, waardoor je het vaker verkoopt.

» Lees verder


volgorde

Verhoog uw verkoop door producten in de juiste volgorde te presenteren

10 januari 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Heeft de volgorde waarin u producten toont effect op koopgedrag? Ja, blijkt uit onderzoek. Er zijn drie effectief bewezen methodes om aankoopbeslissingen te beïnvloeden aan de hand van de volgorde waarin u producten toont. Wij vertellen u twee technieken die u kunt gebruiken om uw sales te verhogen.

» Lees verder


Volg ConsumPsy op Twitter!

Loop niet langer onze tips over het toepassen van consumenten- psychologie mis. Volg ons op Twitter!