Tag archief: marketing psychologie

Wil je meer verkoop realiseren met je website en meer tevreden klanten behalen? Met het inzetten van de juiste technieken uit de consumenten- en marketingpsychologie is dit simpel. Consumentenpsycholoog Maud Ebbekink en online persuasion expert Jorik Heins delen tips op dit blog over het inzetten van marketingpsychologie op websites. Laat je door onderstaande blogs inspireren om ook marketingpsychologie en consumentenpsychologie te gaan gebruiken om jouw website en online resultaat te optimaliseren.


maud ebbekink - nathalie nahai

‘A night of online persuasion’ met Nathalie Nahai

10 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Zet 70 vakidioten en een biertap bij elkaar in het kantoor van Optimizely en je hebt een prachtige avond. Laat daarnaast drie experts op het podium hun visie op online persuasion geven, en je hebt zelfs een wachtlijst om bij het event aanwezig te mogen zijn. Was jij er niet bij, maar wil je weten welke persuasion tips Nathalie Nahai, Ton Wesseling en Bast Schutz gaven? Lees dan dit artikel!

» Lees verder


Robert Cialdini

[Sneak preview]: Het 7e principe van Cialdini?

1 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Ik kreeg gisteren een supergeheime sneak preview van professor Cialdini over zijn allernieuwste werk. Deze grootmeester in beïnvloeden deelde met een select gezelschap de inhoud van zijn nieuwe, nog niet verschenen, boek. Ik ben één van de mazzelkonten die voor deze exclusieve avond een uitnodiging ontving. Ik deel graag de informatie met jullie die ik gisteren kreeg.

» Lees verder


5 inzichten uit het boek ‘Don’t make me think!’

30 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Het boek van Steve Krug, Don’t make me think – een nuchtere kijk op webusability’, is er eentje die elke webmarketeer gelezen moet hebben. Heb je dit nog niet gedaan? Dan zal ik je even prikkelen met vijf goede inzichten uit dit fantastische boek.
» Lees verder


Hoe heeft de gezichtsexpressie van websitesbezoekers invloed op de beoordeling van je website?

23 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Vorige week kreeg ik een reactie op mijn blogartikel ‘Welke invloed heeft het lettertype op de impact van de boodschap?’

“Persoonlijk vind ik de tekstkleur van deze website heel slecht leesbaar: lichtgrijs op wit. Ik moet heel veel moeite doen om de tekst te kunnen lezen; het doet pijn aan mijn ogen. Daardoor denk ik ook al snel van: ‘laat maar’ … Zonde van de inhoud natuurlijk, maar toch.”

Deze boodschap zette me aan het denken. Op welke manier heeft gezichtsexpressie invloed op de inhoud van mijn artikel? Of zelfs op het dienstenaanbod op mijn site? Ik dook de literatuur in om een onderbouwd antwoord te geven op deze vraag.

» Lees verder


Neuro Web Design: 5 lessen van Susan Weinschenk

12 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Kort geleden las ik het boek Neuro Web Design – What makes them click? Een uitgebreide recensie van Neuro Web Design  schreef ik al op mijn persoonlijke blog, maar ook hier wil ik vijf wijze lessen delen uit het boek van Susan Weinschenk.

» Lees verder


brein

Welke invloed heeft het lettertype op de impact van een boodschap?

18 juni 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als je een iemand schriftelijk wilt overtuigen om iets te doen -een product kopen, een offerte aanvragen of meer te bewegen- wanneer is je kans op succes het grootst?

1. Met een lettertype die lijkt op handgeschreven tekst, omdat dit persoonlijker overkomt.
2. Met een duidelijk leesbaar lettertype, zoals Arial, omdat je dit sneller kan lezen.

Ik dook in neuromarketingonderzoek om het antwoord te achterhalen voor je.
» Lees verder


heatmap-eyetracking

Neuromarketing: 3 onderzoeken uit de praktijk

28 mei 2013 | In In de praktijk | door

Neuromarketing is hot. Je ziet de term steeds vaker opduiken in blogs, artikelen en op sociale media. Grote bedrijven zoals Coca Cola, Unilever, Chanel, Volkswagen en Heineken komen er al voor uit: zij doen onderzoek om te bepalen hoe het brein reageert op hun reclame-uitingen, productverpakkingen en nieuwe producten. In Sprout kwam ik een artikel tegen met mooie praktijkvoorbeelden hoe neuromarketing ingezet wordt door bekende merken. In dit artikel deel ik drie voorbeelden met jullie.
» Lees verder


onbewuste brein website

Is jouw website een muurbloempje of de populairste jongen van de klas?

8 mei 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Heb jij wel eens het gevoel dat je tegen de muur praat? Je laat bijvoorbeeld een mooie, professionele website ontwikkelen, maar krijgt weinig respons. Ook levert je website bedroevend weinig nieuwe klanten op. Waar gaat het fout?
» Lees verder


want-omdat

De conversiekracht van voegwoorden: ‘want’ vs. ‘omdat’

2 april 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Als online marketeer ben je continu op zoek naar nieuwe manieren om de conversie te verhogen van bijvoorbeeld een website, banner of Adwords-advertentie. We zijn het er allemaal over eens dat taalgebruik een grote rol speelt bij de conversiekracht van een marketinguiting. Niet alleen ons onderbuikgevoel zegt dat woordkeuze van cruciaal belang is, dit blijkt ook uit gloednieuw onderzoek. Subtiele verschillen in taal worden namelijk direct door onze hersenen opgepikt, zoals het verschil tussen ‘omdat’ en ‘want’. Welk voegwoord heeft de grootste overtuigingskracht?

» Lees verder


Times Square

Less is more: ook bij advertentiecampagnes

21 maart 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Bedrijven spenderen miljoenen aan het creëren van uitgebreide marketingcampagnes om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. Logisch dus dat er veel aandacht gaat naar het optimaliseren van reclamespots en advertenties.  Nieuw wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat je met een paar kleine aanpassingen veel effectiever kunt zijn met je campagne(s). In crisistijd een bericht dat iedere marketeer graag hoort!

» Lees verder