Tag archief: marketing psychologie

Wil je meer verkoop realiseren met je website en meer tevreden klanten behalen? Met het inzetten van de juiste technieken uit de consumenten- en marketingpsychologie is dit simpel. Consumentenpsycholoog Maud Ebbekink en online persuasion expert Jorik Heins delen tips op dit blog over het inzetten van marketingpsychologie op websites. Laat je door onderstaande blogs inspireren om ook marketingpsychologie en consumentenpsychologie te gaan gebruiken om jouw website en online resultaat te optimaliseren.


kevin anderson ING

Interview met Kevin Anderson (ING)

25 april 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Tijdens 8e editie van het Webanalytics Congres deelden experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van webanalyse hun inzichten. Jorik Heins heeft tijdens het congres 3 sprekers geïnterviewd om hun inzichten en visie op webanalytics en online persuasion ook met jou te kunnen delen. Het eerste interview is met Kevin Anderson, teammanager van het digital analytics team van de ING.

» Lees verder


gloeilamp

3 redenen waarom een conversietest zonder winnaar NIET mislukt is

22 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Niemand houdt van falen. Dus als je eenmaal een conversietest bent gestart op je website, dan wil je ook dat daar een winnaar uitkomt die veel extra conversie oplevert. Heel menselijk, maar het strookt niet helemaal met de realiteit. Uit veel conversietesten komt namelijk geen significante winnaar. Dit kan je onterecht ontmoedigen. Een conversietest zonder winnaar geeft je namelijk óók inzicht in je websitebezoekers.

Ik geef je 3 redenen waarom je minstens evenveel kan met een conversietest zónder winnaar als met een conversietest mét winnaar.

» Lees het hele gastblog van Maud op KarelGeenen.nl


andre scholten webanalytics

Interview met André Scholten (expert in webanalytics)

18 april 2014 | In Interviews | door

Tijdens het Webanalytics Congres gaf André Scholten een sessies waarbij hij alle nieuwe functionaliteiten uit Google Analytics uitlichtte. Na zijn presentatie stelde Jorik enkele aanvullende vragen. Wil jij meer weten of de kansen en valkuilen van Google Analytics? Bekijk dan ons interview met André Scholten.
» Lees verder


sabine de vos - sunweb.nl

Interview met Sabine de Vos (Sundio Group)

10 april 2014 | In Interviews | door

Op welke manier is de vakantiebranche bezig met webanalytics, conversie-optimalisatie en personalisatie? Jorik vroeg het aan Sabine de Vos, digital analist bij de Sundio Group. Zij houdt zich o.a. bezig met analyse en optimalisatie van Sunweb.nl. Welke rol neemt webalytics bij hun in?
» Lees verder


meer bezoekers

Conversietest: een hype of écht noodzakelijk?

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Wil jij ook meer omzet maken met je website, net zoals andere marketeers en ondernemers? Dan heb je vast al iets gelezen over het verhogen van de conversie van je website of het doen van conversietesten. Dit klinkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is dit niets anders dan het verbeteren van je website zodat meer bezoekers klant bij je worden. In dit artikel zal ik antwoord geven op de vraag of conversietesten een hype zijn of juist noodzakelijk zijn bij het verbeteren van je het verkoopsucces van een site.

» Lees het hele artikel van Maud op MaudEbbekink.nl


gastblogs

Overzicht van onze gastblogs | Maart’14

7 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

De afgelopen maand zijn heel wat blogs door Jorik en Maud gepubliceerd. Ditmaal niet op onze eigen site, maar op andere grote marketingblogs. Hier vind je een overzicht van onze gastblogs van de afgelopen maand!

» Lees verder


ankereffect

10% hogere omzet in webshop dankzij ankereffect

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzeproces beïnvloedt en hoe je het slim kan gebruiken in marketing om een hogere orderwaarde te behalen?
» Lees verder


face the font

Face the font

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoe ons onbewuste brein webteksten knetterhard beoordeelt

Ons onbewuste brein oordeelt knetterhard over webteksten. Hierbij wordt niet alleen naar de inhoud gekeken, maar er spelen ook andere factoren mee waarvan je geen idee hebt. Dit artikel geeft je meer inzicht in de beoordelingscriteria die ons onbewuste brein hanteert bij webteksten.

Mijn collega Jorik Heins (online persuasion expert) heeft een videoblog opgenomen waarin hij uitlegt hoe ons onbewuste brein kijkt naar webteksten. Kijk hieronder de videoblog.

» Lees verder


‘Master Online Overtuigen’ door ConsumPsy

7 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

master online overtuigen

 

Het geheim achter succesvolle websites

Wil jij het geheim achter online verkoopsucces weten? Die ligt verborgen in de werking van ons brein. Wanneer je weet hoe het brein reageert op een webdesign, tekst, productpresentatie of prijs, dan weet je hoe je koopgedrag kan gaan stimuleren.

» Lees verder


hallo jumbo

Hallo Jumbo! Wat doet u nu?!

20 november 2013 | In In de praktijk | door

[Flopper van de week]
Jumbo heeft de twijfelachtige eer om een nieuwe blogreeks te mogen openen. We (Jorik & Maud) hebben zojuist juryberaad gehouden. Daaruit is unaniem gebleken dat Jumbo uitgeroepen wordt tot “Flopperrrr van de week”. Onduidelijk en ondoordacht, was het oordeel. Wil jij weten wat voor een domme marketingmove Jumbo heeft gemaakt?

» Lees verder