Tijdens 8e editie van het Webanalytics Congres deelden experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van webanalyse hun inzichten. Jorik Heins heeft tijdens het congres 3 sprekers geïnterviewd om hun inzichten en visie op webanalytics en online persuasion ook met jou te kunnen delen. Het eerste interview is met Kevin Anderson, teammanager van het digital analytics team van de ING.
Niemand houdt van falen. Dus als je eenmaal een conversietest bent gestart op je website, dan wil je ook dat daar een winnaar uitkomt die veel extra conversie oplevert. Heel menselijk, maar het strookt niet helemaal met de realiteit. Uit veel conversietesten komt namelijk geen significante winnaar. Dit kan je onterecht ontmoedigen. Een conversietest zonder winnaar geeft je namelijk óók inzicht in je websitebezoekers.
Ik geef je 3 redenen waarom je minstens evenveel kan met een conversietest zónder winnaar als met een conversietest mét winnaar.
Tijdens het Webanalytics Congres gaf André Scholten een sessies waarbij hij alle nieuwe functionaliteiten uit Google Analytics uitlichtte. Na zijn presentatie stelde Jorik enkele aanvullende vragen. Wil jij meer weten of de kansen en valkuilen van Google Analytics? Bekijk dan ons interview met André Scholten.
» Lees verder
Op welke manier is de vakantiebranche bezig met webanalytics, conversie-optimalisatie en personalisatie? Jorik vroeg het aan Sabine de Vos, digital analist bij de Sundio Group. Zij houdt zich o.a. bezig met analyse en optimalisatie van Sunweb.nl. Welke rol neemt webalytics bij hun in?
» Lees verder
Wil jij ook meer omzet maken met je website, net zoals andere marketeers en ondernemers? Dan heb je vast al iets gelezen over het verhogen van de conversie van je website of het doen van conversietesten. Dit klinkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is dit niets anders dan het verbeteren van je website zodat meer bezoekers klant bij je worden. In dit artikel zal ik antwoord geven op de vraag of conversietesten een hype zijn of juist noodzakelijk zijn bij het verbeteren van je het verkoopsucces van een site.
De afgelopen maand zijn heel wat blogs door Jorik en Maud gepubliceerd. Ditmaal niet op onze eigen site, maar op andere grote marketingblogs. Hier vind je een overzicht van onze gastblogs van de afgelopen maand!
Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzeproces beïnvloedt en hoe je het slim kan gebruiken in marketing om een hogere orderwaarde te behalen?
» Lees verder
Ons onbewuste brein oordeelt knetterhard over webteksten. Hierbij wordt niet alleen naar de inhoud gekeken, maar er spelen ook andere factoren mee waarvan je geen idee hebt. Dit artikel geeft je meer inzicht in de beoordelingscriteria die ons onbewuste brein hanteert bij webteksten.
Mijn collega Jorik Heins (online persuasion expert) heeft een videoblog opgenomen waarin hij uitlegt hoe ons onbewuste brein kijkt naar webteksten. Kijk hieronder de videoblog.
Wil jij het geheim achter online verkoopsucces weten? Die ligt verborgen in de werking van ons brein. Wanneer je weet hoe het brein reageert op een webdesign, tekst, productpresentatie of prijs, dan weet je hoe je koopgedrag kan gaan stimuleren.
[Flopper van de week]
Jumbo heeft de twijfelachtige eer om een nieuwe blogreeks te mogen openen. We (Jorik & Maud) hebben zojuist juryberaad gehouden. Daaruit is unaniem gebleken dat Jumbo uitgeroepen wordt tot “Flopperrrr van de week”. Onduidelijk en ondoordacht, was het oordeel. Wil jij weten wat voor een domme marketingmove Jumbo heeft gemaakt?