Tag archief: conversietest

Met een conversietest kun je op een veilige, gecontroleerde manier testen hoe je je site kan verbeteren. Met een conversietest kun je namelijk precies zien of een aanpassing aan je site resulteert in meer conversie, dat wil zeggen meer aanvragen, aankopen, enzovoorts. Je kan kiezen uit verschillende typen conversietesten om je website te optimaliseren, bijvoorbeeld een A/B-test of multivariate test.

Op ons blog vind je handige tips om zelf conversietesten te doen op je site. Je leert hoe je op en goede en betrouwbare manier een conversietest uitvoert en hoe je de resultaten moet interpreteren. Ook vind je hieronder talrijke voorbeelden en cases van conversietesten. Laat je inspireren door de mogelijkheden van conversietesten!


ab-test

10 voorwaarden voor een betrouwbare A/B-test

29 juli 2013 | In Conversie-optimalisatie | door

Steeds meer ondernemers en marketeers zien de toegevoegde waarde van conversie-optimalisatie van hun website of webshop. Waar vroeger conversietesten alleen beschikbaar waren voor bedrijven met een dikke portemonnee, is dit nu ook toegankelijk geworden voor jou. Het opzetten van een goede, betrouwbare conversietest is echter moeilijker dan het lijkt. Bijna alle marketeers en ondernemers die ik heb gesproken worstelen namelijk met het opzetten van betrouwbare testen. Daarom leg ik je uit aan welke tien voorwaarden een goede A/B-test moet voldoen zodat de uitkomst écht betrouwbaar is.

» Lees verder