Tag archief: consumentengedrag

Consumentengedrag beïnvloeden (in de positieve zin van het woord) is eenvoudig als je weet hoe het onbewuste brein werkt. Met talrijke psychologische technieken kun je consumenten helpen met het maken van lastige beslissingen of gedragsverandering bereiken.

Op ons blog vind je voorbeelden hoe consumentengedrag beïnvloed kan worden door marketing en communicatie-uitingen. Hiervoor bestaan krachtige technieken uit de consumentenpsychologie, neuromarketing en online persuasion.

Wil je weten hoe overtuigingstechnieken inzet om je eigen marketing en communicatie effectiever te maken? Lees dan onderstaande artikelen of neem contact met ons op.


vakantie omruil garantie

Arke vakantie-omruil-garantie: krachtige marketing psychologie

7 februari 2012 | In In de praktijk | door

Arke biedt zonovergoten vakanties met Vakantie-Omruil-Garantie. Boek je voor 15 februari? Dan heb je de mogelijkheid om van vakantie te wisselen als je toch van gedachten verandert. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over je bestemming, want je kan nog altijd switchen. Arke zet hiermee een onweerstaanbare marketingpsychologie techniek in. Wat doen ze en hoe werkt dit?

» Lees verder


cadeau verlanglijstje

“Waarom negeren we verlanglijstjes?”

30 november 2011 | In In de praktijk | door

Gisteren was ik jarig. Ik had me dit jaar voorgenomen een verlanglijstje te maken. De voorgaande jaren had ik dit nooit gedaan. Dit zag je terug in het grote aantal cadeaus waarbij ik dacht: ‘wat moet ik hier mee?’. Twee avonden lang heb ik het internet afgespeurd naar presentjes voor op mijn verlanglijstje. Leuk werk. Ik verheugde me al op het krijgen van deze cadeaus. Nu, een dag na mijn verjaardag, zit ik álweer met een grote stapel cadeaus met een hoog ‘hoezo geef je me dit?’ gehalte. Hoe kan dit? Waarom kopen mensen niets van mijn lijstje..?

» Lees verder


crocky psychologie zak

`Koop mij` zegt de Croky chipszak

17 september 2011 | In In de praktijk | door

Voordat ik het doorhad lag de Croky papegaai me aan te staren vanuit mijn winkelwagentje. De keuze was in een oogwenk gemaakt. Ik hoef mezelf niet wijs te maken dat dit een bewuste keuze is geweest, want normaal kies ik altijd voor mijn favoriete chips: Lay’s Sensations thai sweet chilli. Hoe ik ben beïnvloed door de marketingpsychologische chipszak van Croky lees je in dit artikel.

» Lees verder


Jumbo psychologisch overtuigend bij verkoop bloemen

13 september 2011 | In In de praktijk | door

Supermarkt Jumbo pakt het slim aan. Ze geven garantie op hun bloemen. Wanneer een bos minder dan 7 dagen staan, krijg je gratis een nieuwe bos bloemen. Hiermee doorbreekt de Jumbo de twijfelachtige reputatie die supermarkt bloemen hebben. Met dit grote statement op de muur geven ze aan dat een bosje bloemen zeker 7 dagen zal staan, waarmee Jumbo zelfverzekerd hun kwaliteit aangeeft. Niets staat de klanten nu nog in de weg om voordelig een bosje goede bloemen te kopen. Goed gedaan van Jumbo!


nieuw

NIEUW! De psychologie achter de aantrekkingskracht van vernieuwde producten

26 augustus 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Zet “NIEUW” op een product en je trekt er gegarandeerd aandacht mee. Ook kopen consumenten eerder het product wanneer er “NIEUW” of “VERBETERD” op staat. Eigenlijk weten we allemaal dat dit een truc van fabrikanten is om meer te verkopen. Want hoe vaak kan hetzelfde wasmiddel “vernieuwd” worden? Toch trappen veel mensen er in. Hoe kan dit?

» Lees verder


nieuw

NIEUW! De psychologie achter de aantrekkingskracht van vernieuwde producten

26 augustus 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Zet “NIEUW” op een product en je trekt er gegarandeerd aandacht mee. Ook kopen consumenten eerder het product wanneer er “NIEUW” of “VERBETERD” op staat. Eigenlijk weten we allemaal dat dit een truc van fabrikanten is om meer te verkopen. Want hoe vaak kan hetzelfde wasmiddel “vernieuwd” worden? Toch trappen veel mensen er in. Hoe kan dit?

» Lees verder