Tag archief: consumentengedrag

Consumentengedrag beïnvloeden (in de positieve zin van het woord) is eenvoudig als je weet hoe het onbewuste brein werkt. Met talrijke psychologische technieken kun je consumenten helpen met het maken van lastige beslissingen of gedragsverandering bereiken.

Op ons blog vind je voorbeelden hoe consumentengedrag beïnvloed kan worden door marketing en communicatie-uitingen. Hiervoor bestaan krachtige technieken uit de consumentenpsychologie, neuromarketing en online persuasion.

Wil je weten hoe overtuigingstechnieken inzet om je eigen marketing en communicatie effectiever te maken? Lees dan onderstaande artikelen of neem contact met ons op.


dr. ben gardner sood

Interview met dr. Ben Gardner Sood over gewoontegedrag

5 augustus 2014 | In Interviews | door

Tijdens Habit Summit in Amsterdam opende dr. Ben Gardner Sood de dag met een boeiende keynote over gewoontegedrag. Want is het moeilijk om een gewoonte aan te leren? En hoe lang duurt zoiets? Wij vroeger het tijdens een interview aan Ben.

» Lees verder


conversie cheatsheet

Conversie cheatsheet: loop jij conversie mis?

10 juli 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Een website hoort je bedrijf iets op te leveren, toch? Nieuwe leads, klanten en nieuwsbriefabonnees… Helaas zijn er veel website waarbij dit gewoonweg niet lukt. Hun online verkoopsucces valt flink tegen. Frustrerend, want wát gaat er mis? En hoe zorg je ervoor dat bezoekers wél klant worden?

Wij hebben een “Conversie Cheatsheet” ontwikkeld die je helpt bij dit vraagstuk. Leg de conversie cheatsheet naast je website en kom erachter wat de verbeterpunten van jouw website zijn. Verbeter ze om het online verkoopsucces van je site te verhogen!

» Lees verder


nir eyal interview consumpsy

Interview met Nir Eyal: wat is het geheim van succesvolle producten?

16 juni 2014 | In Interviews | door

Waarom wordt het ene product een groot succes, terwijl een ander product compleet flopt? En hoe zorg je ervoor dat jouw product dusdanig aanslaat bij het publiek dat het gewoontegedrag wordt, zoals Facebook en Twitter? Nir Eyal deed hier onderzoek naar en stelde vast dat er een duidelijke psychologische grondslag ligt aan succesvolle producten. Jorik interviewde Nir Eyal om achter het geheim te komen van onweerstaanbare producten.

» Lees verder


doelgericht ab-testen

4 elementen op een productpagina die je zeker moet A/B-testen

16 mei 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoeveel verkoopkracht heeft jouw website? Worden bezoekers voldoende aangespoord tot actie of vertrekken bijna alle bezoekers zonder iets te kopen? De meeste webshops lopen nog veel bestellingen mis, omdat ze niet bezig zijn met conversie-optimalisatie. Heb jij er genoeg van om nieuwe klanten mis te lopen? Ga dan A/B-testen doen op je productpagina. Hieronder vind je 4 elementen die je zeker moet testen in je webshop, omdat het je veel extra bestellingen kan opleveren.

» Lees verder


lukas vermeer booking.com

Exclusief interview met Lukas Vermeer van Booking.com

14 mei 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Grote bedrijven houden zich al een tijdje bezig met het personaliseren van websites. Op basis van eerdere bezoeken en klikgedrag wordt bepaald welke versie van een webtekst, afbeelding of actie een bezoeker te zien krijgt. De techniek op dit gebied wordt steeds beter, maar hoe ver moet je de personalisatie doortrekken? En is het nuttig om gedrag van bezoekers gaan te voorspellen? Ik vroeg het aan Lukas Vermeer, datascientist bij Booking.com.

» Lees verder


kevin anderson ING

Interview met Kevin Anderson (ING)

25 april 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Tijdens 8e editie van het Webanalytics Congres deelden experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van webanalyse hun inzichten. Jorik Heins heeft tijdens het congres 3 sprekers geïnterviewd om hun inzichten en visie op webanalytics en online persuasion ook met jou te kunnen delen. Het eerste interview is met Kevin Anderson, teammanager van het digital analytics team van de ING.

» Lees verder


gloeilamp

3 redenen waarom een conversietest zonder winnaar NIET mislukt is

22 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Niemand houdt van falen. Dus als je eenmaal een conversietest bent gestart op je website, dan wil je ook dat daar een winnaar uitkomt die veel extra conversie oplevert. Heel menselijk, maar het strookt niet helemaal met de realiteit. Uit veel conversietesten komt namelijk geen significante winnaar. Dit kan je onterecht ontmoedigen. Een conversietest zonder winnaar geeft je namelijk óók inzicht in je websitebezoekers.

Ik geef je 3 redenen waarom je minstens evenveel kan met een conversietest zónder winnaar als met een conversietest mét winnaar.

» Lees het hele gastblog van Maud op KarelGeenen.nl


ab-test productprijzen

A/B-test tip: zo bepaal je de optimale prijs voor je product

9 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoeveel wil een consument betalen voor je product? Het is een simpele vraag, maar het antwoord is een stuk lastiger. Want hoe bepaal je eigenlijk de optimale prijs? Je wilt je product natuurlijk niet te voordelig aanbieden, waardoor je er weinig aan verdient. Ook is het dodelijk om te veel te vragen voor je product, omdat je dan amper iets verkoopt. In dit artikel geef ik je een simpele methode waarmee je eerlijk kunt testen wat de optimale prijs is voor een product.

» Lees het hele artikel van Maud op het blog van Karel Geenen


gastblogs

Overzicht van onze gastblogs | Maart’14

7 april 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

De afgelopen maand zijn heel wat blogs door Jorik en Maud gepubliceerd. Ditmaal niet op onze eigen site, maar op andere grote marketingblogs. Hier vind je een overzicht van onze gastblogs van de afgelopen maand!

» Lees verder


face the font

Face the font

15 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Hoe ons onbewuste brein webteksten knetterhard beoordeelt

Ons onbewuste brein oordeelt knetterhard over webteksten. Hierbij wordt niet alleen naar de inhoud gekeken, maar er spelen ook andere factoren mee waarvan je geen idee hebt. Dit artikel geeft je meer inzicht in de beoordelingscriteria die ons onbewuste brein hanteert bij webteksten.

Mijn collega Jorik Heins (online persuasion expert) heeft een videoblog opgenomen waarin hij uitlegt hoe ons onbewuste brein kijkt naar webteksten. Kijk hieronder de videoblog.

» Lees verder