Tag archief: cialdini

Welke marketeer kent ze niet; de zes principes van Cialdini. Professor Cialdini is al tientallen jaren toonaangevend op het gebied van onderzoek naar verkooptechnieken en overtuigingskracht. Hij schreef de bestseller ‘Invloed’ waarin hij zijn zes principes diepgaand uitlegt.

Waar eerder de zes principes van Cialdini enkel werden toegepast in face-to-face verkoopsituaties, worden ze ook steeds vaker online toegepast. Lees in onze blogs hoe je de krachtige principes van Cialdini vertaalt van een offline situatie naar een online verkoopsituatie.


fietsenwinkel.nl conversie

Interview: Het geheim achter de conversie van Fietsenwinkel.nl

28 juli 2014 | In Conversie-optimalisatie, Interviews | door

Fietsenwinkel.nl is sinds kort een vaste adverteerder op Nederland 1, 2 en 3. Ze beweren de meest complete fietsenwinkel van Nederland te zijn. Hoe doet de site Fietsenwinkel.nl het op gebied van online persuasion? Ik (Chelsea Bosters van Marketingmed.nl) vroeg het consumentenpsycholoog Maud Ebbekink omdat zij zich bezighoudt met het optimaliseren van websites om meer conversie te behalen. Want wat is het geheim achter het succes van Fietsenwinkel.nl?

» Lees verder


sociale bewijskracht

Cialdini’s ‘sociale bewijskracht’ gebruiken? Pas op!

1 januari 2014 | In Conversie-optimalisatie | door

Lange tijd dachten marketeers dat het inzetten van sociale bewijskracht altijd een effectieve beïnvloedingstechniek is. Maar dat is niet waar. Het kan zelfs een negatief effect hebben op je conversie. Ik deel in dit artikel twee situaties waarbij je sociale bewijskracht niet moet gebruiken.

» Lees verder


Robert Cialdini

[Sneak preview]: Het 7e principe van Cialdini?

1 oktober 2013 | In In de praktijk | door

Ik kreeg gisteren een supergeheime sneak preview van professor Cialdini over zijn allernieuwste werk. Deze grootmeester in beïnvloeden deelde met een select gezelschap de inhoud van zijn nieuwe, nog niet verschenen, boek. Ik ben één van de mazzelkonten die voor deze exclusieve avond een uitnodiging ontving. Ik deel graag de informatie met jullie die ik gisteren kreeg.

» Lees verder