Nieuwste berichten

Loop niet langer nieuwsbriefinschrijvingen mis; gebruik loss aversion ter motivatie!

donderdag 24 januari | In Conversie-optimalisatie | 8 reacties

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief! Een ronduit belabberde kreet als je consumenten wil overhalen zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. Toch staat dit op talrijke bedrijfswebsites. Zonde, want een nieuwsbriefinschrijving is voor de consument vaak de eerste stap naar een aankoop, ook al beseffen consumenten zich dit niet of nauwelijks. Om te voorkomen dat je nog langer nieuwsbriefinschrijvingen misloopt, geef ik in dit artikel een effectief bewezen techniek waarmee de inschrijvingen zullen stijgen. Lees snel verder om deze tip niet te missen.

» Lees verder


Boekrecensie: Digitale verleiding – Maurits Kaptein

woensdag 23 januari | In In de praktijk | Geen reacties

Alles wat je online doet laat een spoor na. Je klikgedrag wordt omgezet tot een persoonlijk beïnvloedingsprofiel. Dit is wat Maurits Kaptein stelt in zijn boek ‘Digitale verleiding: hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z’n kop zetten’. Wat zijn beïnvloedingsprofielen en wat doen marketeers hiermee? Je leest het in Kapteins boek én in deze recensie.

» Lees verder

Onbewuste voorkeur in het productschap

woensdag 16 januari | In In de praktijk | Geen reacties

De aandacht van winkelend publiek wordt getrokken naar het middelste product in een schap. Daardoor is de kans groter dat een product gekocht wordt dat midden in het schap staat, dan een product dat aan de linker of rechter zijde staat. Dat blijkt uit een recent onderzoek van de Aston Busines School.
» Lees verder


Prijspsychologie: zo prijs je productbundels slimmer

zondag 13 januari | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Productbundels zijn populair bij retailers, maar consument willen er vaak niet de werkelijke waarde voor betalen. Met de tips en uitleg in dit artikel voorkom je dat het aanbieden van productbundels je geld kost in plaats van opbrengt.

» Lees verder

Verhoog uw verkoop door producten in de juiste volgorde te presenteren

donderdag 10 januari | In Conversie-optimalisatie | 3 reacties

Heeft de volgorde waarin u producten toont effect op koopgedrag? Ja, blijkt uit onderzoek. Er zijn drie effectief bewezen methodes om aankoopbeslissingen te beïnvloeden aan de hand van de volgorde waarin u producten toont. Wij vertellen u twee technieken die u kunt gebruiken om uw sales te verhogen.

» Lees verder


Sfeerimpressie workshop ‘Het geheim van het consumentenbrein’ 13 dec’12

maandag 17 december | In In de praktijk | Geen reacties

Donderdag 13 december was het zover: ConsumPsy gaf de workshop ‘Het geheim van het consumentenbrein – de psychologie van ons aankoopgedrag’. In Enschede had een enthousiaste en uiteenlopende groep mensen zich verzameld: van verkopers tot ondernemers, marketeers en docenten marketingcommunicatie. Allemaal met één doel: het geheim van het consumentenbrein ontdekken.

» Lees verder


Zaai verwarring, dan verkoopt u meer!

dinsdag 27 november | In Conversie-optimalisatie | 2 reacties

“Deze elektrische tandenborstel kost zes tientjes, dat is 60 euro. Het is een koopje!”
of “Deze handdoek van Egyptisch katoen kost 600 cent, dat is zes euro. Het is een scherpe actie!”.
Als een verkoper op deze wijze de producten aanprijst, vliegen zij de winkel uit. Hoe werkt dit?

» Lees verder


Boekrecensie: De Koopknop – Martin de Munnik

zaterdag 10 november | In In de praktijk | Geen reacties

“We staan op de vooravond van grote veranderingen in de marketingbranche”, aldus Martin de Munnik in De Koopknop. In zijn boek betoogt hij dat neuromarketing de toekomst van de reclame snel zal veranderen. Met kennis over het brein en neuropsychologische onderzoeken kunnen marketeers zorgen voor het juiste product, voor de juiste prijs, bij de juiste mensen op het juiste moment.

» Lees verder

Workshop consumentenpsychologie donderdag 4 april 2013

woensdag 7 november | In In de praktijk | Geen reacties

In de workshop ‘Het geheim van het consumentenbrein: de psychologie achter ons aankoopgedrag’ wordt onthuld op welke manier je klantbeleving kan verbeteren door in te spelen op het onbewuste brein. Daar wordt volgens onderzoek namelijk meer dan 90 procent van de beslissingen genomen. Als je weet waar het onbewuste consumentenbrein door wordt geprikkeld en verleid, dan kun je beter inspelen op de behoeften van consumenten.

» Lees verder


AH Click & Collect: is dit het boodschappen doen van de toekomst?

woensdag 31 oktober | In In de praktijk | Geen reacties

Haastig door de supermarkt crossen om zo snel mogelijk je winkelwagentje vol te gooien met boodschappen. Ik doe het één of twee keer per week, maar niet voor m’n lol; ik heb wel wat leukers te doen. Gelukkig introduceert Albert Heijn vandaag boodschappen doen via ‘Click & Collect’. Hierdoor hoef je niet langer zelf je boodschappen te verzamelen, maar wordt dit voor je gedaan. Je hoeft het alleen nog af te halen.  Ideaal, of zit er een addertje onder het gras?

» Lees verder