Nieuwste berichten

5 tips om conversietesten te doen op sites met weinig bezoeken en conversie

vrijdag 14 februari | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Hoe kan ik conversietesten doen op een site waarop weinig bezoekers komen?” Deze vraag kreeg ik vorige week van een jonge, ambitieuze ondernemer. Een terechte vraag, omdat weinig websitebezoekers het moeilijk maakt om (snel) een conversietest te doen. Het kan wel, maar dan duurt het erg lang en dan is de betrouwbaarheid van de resultaten discutabel.

Heb jij, net als ik, geen zin om maanden te moeten wachten op mogelijk onbetrouwbare testresultaten? Lees dan dit artikel, omdat ik een aantal slimme oplossingen voor je heb waardoor je toch betrouwbare conversietesten kan doen op sites met weinig bezoekers.

» Lees verder


Verleid en daarna misleid door de ‘Bait and switch’ techniek :-(

woensdag 12 februari | In In de praktijk | Geen reacties

Vanmorgen zag mijn collega Chris op Facebook een advertentie van Stylefruits in beeld van een mooi jurkje. “Daar zie ik mezelf wel in lopen”, dacht ze, terwijl ze op de advertentie klikte. Op de landingspagina was het jurkje in geen velden of wegen te bekennen. Gretig op zoek naar het jurkje klikte ze alle 23 pagina’s vol jurkjes en andere kledingstukken door, maar nergens stond het jurkje waar ze op slag verliefd op was geworden.

Het eerste wat ik dacht… bait-and-switch-techniek van de hoogste orde!

» Lees verder

10% hogere omzet in webshop dankzij ankereffect

woensdag 15 januari | In Conversie-optimalisatie | 3 reacties

Zijn we baas in eigen brein? Het eerlijke antwoord is ‘nee’, omdat keuzes die we maken worden beïnvloed zonder dat we het zelf door hebben. Het ‘ankereffect’ is een krachtige onbewuste denkfout van onze hersenen. Wil jij weten hoe dit je keuzeproces beïnvloedt en hoe je het slim kan gebruiken in marketing om een hogere orderwaarde te behalen?
» Lees verder


Face the font

woensdag 15 januari | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Hoe ons onbewuste brein webteksten knetterhard beoordeelt

Ons onbewuste brein oordeelt knetterhard over webteksten. Hierbij wordt niet alleen naar de inhoud gekeken, maar er spelen ook andere factoren mee waarvan je geen idee hebt. Dit artikel geeft je meer inzicht in de beoordelingscriteria die ons onbewuste brein hanteert bij webteksten.

Mijn collega Jorik Heins (online persuasion expert) heeft een videoblog opgenomen waarin hij uitlegt hoe ons onbewuste brein kijkt naar webteksten. Kijk hieronder de videoblog.

» Lees verder


‘Master Online Overtuigen’ door ConsumPsy

dinsdag 7 januari | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

master online overtuigen

 

Het geheim achter succesvolle websites

Wil jij het geheim achter online verkoopsucces weten? Die ligt verborgen in de werking van ons brein. Wanneer je weet hoe het brein reageert op een webdesign, tekst, productpresentatie of prijs, dan weet je hoe je koopgedrag kan gaan stimuleren.

» Lees verder


Cialdini’s ‘sociale bewijskracht’ gebruiken? Pas op!

woensdag 1 januari | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Lange tijd dachten marketeers dat het inzetten van sociale bewijskracht altijd een effectieve beïnvloedingstechniek is. Maar dat is niet waar. Het kan zelfs een negatief effect hebben op je conversie. Ik deel in dit artikel twee situaties waarbij je sociale bewijskracht niet moet gebruiken.

» Lees verder


Hallo Jumbo! Wat doet u nu?!

woensdag 20 november | In In de praktijk | 2 reacties

[Flopper van de week]
Jumbo heeft de twijfelachtige eer om een nieuwe blogreeks te mogen openen. We (Jorik & Maud) hebben zojuist juryberaad gehouden. Daaruit is unaniem gebleken dat Jumbo uitgeroepen wordt tot “Flopperrrr van de week”. Onduidelijk en ondoordacht, was het oordeel. Wil jij weten wat voor een domme marketingmove Jumbo heeft gemaakt?

» Lees verder


“Beperk je niet tot de uitkomst van een conversietest, kijk ook naar de verklaring voor het gedrag”

dinsdag 5 november | In Conversie-optimalisatie, Interviews | Geen reacties

[Interview op Emerce.nl]
We spraken met Maud Ebbekink van ConsumPsy, gespecialiseerd in conversie-optimalisatie en consumentenpsychologie. We vroegen haar naar de huidige stand van zaken binnen het vakgebied en visie op de toekomst. Kennis over het brein wordt volgens Ebbekink belangrijker. Het helpt je achter de gedachtenpatronen van een doelgroep te komen. Met een gehele doelgroepanalyse als resultaat.

» Lees verder


‘A night of online persuasion’ met Nathalie Nahai

donderdag 10 oktober | In In de praktijk | Geen reacties

Zet 70 vakidioten en een biertap bij elkaar in het kantoor van Optimizely en je hebt een prachtige avond. Laat daarnaast drie experts op het podium hun visie op online persuasion geven, en je hebt zelfs een wachtlijst om bij het event aanwezig te mogen zijn. Was jij er niet bij, maar wil je weten welke persuasion tips Nathalie Nahai, Ton Wesseling en Bast Schutz gaven? Lees dan dit artikel!

» Lees verder


Seminar ‘Psychologie van het overtuigen’ met grootmeester Cialdini

donderdag 3 oktober | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Zo’n 200 leergierige marketeers en verkopers hebben zich verzameld in ’t Spant in Bussum voor het seminar ‘Psychologie van het overtuigen’. Er heerst enige onrust in de groep, want we staan op het punt om Robert Cialdini live in actie te zien. Hij is het grote voorbeeld van veel van ons, omdat hij de wereldwijde autoriteit is op het gebied van beïnvloeding en overtuiging. In dit artikel deel ik wat Cialdini met mij deelde.

» Lees verder