vakantie omruil garantie

Arke vakantie-omruil-garantie: krachtige marketing psychologie

7 februari 2012 | In In de praktijk | door

Arke biedt zonovergoten vakanties met Vakantie-Omruil-Garantie. Boek je voor 15 februari? Dan heb je de mogelijkheid om van vakantie te wisselen als je toch van gedachten verandert. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over je bestemming, want je kan nog altijd switchen. Arke zet hiermee een onweerstaanbare marketingpsychologie techniek in. Wat doen ze en hoe werkt dit?

» Lees verder


Webshop maakt meer omzet dankzij het ankereffect

20 januari 2012 | In Conversie-optimalisatie | door

Het ankereffect is sterk en hardnekkig. Het heeft meer effect in ons gewone leven dan ons lief is. Het beïnvloedt schattingen van getallen, kansen en waarde. Wat is het precies? En hoe kan je dit onbewuste, krachtige mechanisme succesvol inzetten in webshops om meer omzet te halen?

» Lees verder


Onbewuste beïnvloeding rond de kerstdagen door marketeers

14 december 2011 | In In de praktijk | door

Logo RTV OostJorik Heins van ConsumPsy vertelt in het tv-programma EDNED hoe marketeers het winkelende publiek beïnvloeden met Kerst marketing. Met behulp van marketing psychologie worden onze gedachten gestuurd door marketinguitingen zonder dat we dit door hebben. Want waarom ruikt het in een warenhuis richting Kerst altijd naar dennen? En waarom kopen we bijna elk jaar nieuwe kerstballen, terwijl we er genoeg op zolder hebben liggen? Jorik kent de antwoorden en vertelt over de onbewuste psychologische mechanismen die marketeers inzetten rond de Kerst.
» Bekijk de uitzending over Kerst marketing (online stream)


ConsumPsy geeft inzicht in de psychologie bij de verkoop van een huis

14 december 2011 | In In de praktijk | door

logo De GelderlanderBinnen acht seconden vormen we ons onbewust een mening over een huis. En uiteindelijk hebben vrouwen de meeste invloed bij de aankoop van een huis. Je moet dus een spetterende eerste indruk maken, maar vergeet niet dat deze al buiten op de stoep begint. Maar dit is niet alles, zorg ook voor een happy end van de rondleiding. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een herinnering aan een gebeurtenis mede bepaald wordt door hoe we het einde van een gebeurtenis ervaren. Wil je meer psychologische  tips voor de verkoop van je huis? Lees dan het hele artikel wat is verschenen in De Gelderlander en waaraan CosumPsy heeft meegewerkt.
» Artikel: “De psychologie bij de verkoop van een huis”


Logo RTV Oost

ConsumPsy geeft in’s en out’s van consumentenpsychologie op tv

14 december 2011 | In In de praktijk | door

Overal om ons heen worden we beïnvloed door marketing psychologie. Vaak zonder dat we het doorhebben. Hoe kan dit? En waar en wanneer gebeurt dit? In het tv-programma EDNED van RTV Oost schoof Jorik Heins aan om voorbeelden te geven van consumentenpsychologie.
» Lees verder


cadeau verlanglijstje

“Waarom negeren we verlanglijstjes?”

30 november 2011 | In In de praktijk | door

Gisteren was ik jarig. Ik had me dit jaar voorgenomen een verlanglijstje te maken. De voorgaande jaren had ik dit nooit gedaan. Dit zag je terug in het grote aantal cadeaus waarbij ik dacht: ‘wat moet ik hier mee?’. Twee avonden lang heb ik het internet afgespeurd naar presentjes voor op mijn verlanglijstje. Leuk werk. Ik verheugde me al op het krijgen van deze cadeaus. Nu, een dag na mijn verjaardag, zit ik álweer met een grote stapel cadeaus met een hoog ‘hoezo geef je me dit?’ gehalte. Hoe kan dit? Waarom kopen mensen niets van mijn lijstje..?

» Lees verder


verkeersbord pijl

Leg een snelweg aan op je website

28 oktober 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Mensen vinden het fijn dat ze de weg kunnen vinden. Het liefst zonder dat ze er teveel moeite voor hoeven doen. Bovendien nemen ze liever de snelweg als ze van Amsterdam naar Enschede rijden, in plaats van hobbelige zandpaden. Dit lijkt me niet meer dan logisch. Dit principe gaat ook voor websites op. Daarom is het van belang om een snelweg op je site aan te leggen en deze te voorzien van duidelijke bewegwijzering. Ligt er al een snelweg op jouw site of lijkt het meer op een zandpad met diepe kuilen?

» Lees verder


verkeersbord pijl

Leg een snelweg aan op je website

28 oktober 2011 | In Conversie-optimalisatie | door

Mensen vinden het fijn dat ze de weg kunnen vinden. Het liefst zonder dat ze er teveel moeite voor hoeven doen. Bovendien nemen ze liever de snelweg als ze van Amsterdam naar Enschede rijden, in plaats van hobbelige zandpaden. Dit lijkt me niet meer dan logisch. Dit principe gaat ook voor websites op. Daarom is het van belang om een snelweg op je site aan te leggen en deze te voorzien van duidelijke bewegwijzering. Ligt er al een snelweg op jouw site of lijkt het meer op een zandpad met diepe kuilen?

» Lees verder


ConsumPsy bij Evers staat op 538!

30 september 2011 | In In de praktijk | door

Logo radio 538Gisteren was Jorik Heins  van ConsumPsy te horen op Radio 538 in een uitgebreid interview. In de populaire show van Edwin Evers werd uitvoerig aandacht besteed aan de werkwijze van ConsumPsy. Evers was erg enthousiast en vroeg welke psychologische trucs wij zouden toepassen bij de verkoop van een huis. Ons antwoord en het gehele interview kun je terugluisteren op de site van Radio 538:

» ConsumPsy op Radio 538


ConsumPsy in De Pers

30 september 2011 | In In de praktijk | door

Logo De PersGisteren stond consumentenpsycholoog Maud Ebbekink met een artikel in De Pers. In een extra bijlage van de krant werd uitvoerig aandacht besteed aan de huizenmarkt. Op de voorkant van het katern gaf Maud tips welke psychologische mechanismen een rol spelen bij het bezichtigen van een huis. Aan de hand van deze principes en onderzoeksresultaten gaf Maud praktische tips om een huis beter verkoopbaar te maken. Hierbij is het cruciaal om te weten dat in 91% van de gevallen de vrouw de beslissing neemt bij het kopen van een huis.

Lees het artikel op onze site:
» Consumentenpsychologie bij huizenverkoop