Is jouw website een muurbloempje of de populairste jongen van de klas?

8 mei 2013 | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Heb jij wel eens het gevoel dat je tegen de muur praat? Je laat bijvoorbeeld een mooie, professionele website ontwikkelen, maar krijgt weinig respons. Ook levert je website bedroevend weinig nieuwe klanten op. Waar gaat het fout?

Alle succesvolle websites hebben één ding gemeen. Ze slagen er in om aandacht te trekken en mensen te interesseren voor hun aanbod. Succesvolle sites prikkelen en verleiden websitebezoekers om over te gaan tot aankoop. Waarom lukt anderen het wel en jou (nog!) niet?

 

Een website met verborgen verleiders weet succesvol bezoekers te activeren om klant te worden.  Verborgen verleiders spelen namelijk in op het onbewuste brein. Slim, omdat daar volgens onderzoek minimaal 80 procent van alle dagelijkse beslissingen wordt gemaakt.

 

We denken dat we bewust keuzes maken, maar dit is slechts een illusie. We hebben dit niet door omdat ons brein onszelf ook bedonderd. Als er op onbewust niveau in ons brein een keuze is gemaakt, wordt deze doorgeseind naar het bewuste brein. Achteraf gaan we pas actief argumenten bedenken om de keuze voor onszelf te verantwoorden. Ons bewuste brein is dus de loopjongen van het onbewuste brein, omdat daar écht de beslissingen worden gemaakt.

 

onbewuste brein websiteTraditionele marketing richt zich vooral op het overtuigen van het bewuste brein, terwijl daar slechts 20 procent van de beslissingen wordt genomen. Vreemd om daar je marketingbudget aan te besteden, omdat het onbewuste brein het werkelijk voor het zeggen heeft. Verleid jouw website al het onbewuste brein?

 

Het onbewuste consumentenbrein laat zich leiden door oerinstincten en eenvoudige beslisregels. Sinds de oertijd, toen we nog jagers en verzamelaars waren, zijn onze onbewuste gedachtepatronen weinig veranderd. Deze oerinstincten zitten nog steeds in ons DNA.

 

Richt je pijlen dus op ons oerbrein door technieken uit de consumentenpsychologie te gebruiken. Als je er in slaagt het onbewuste brein te activeren wordt je website, en andere marketinguitingen, veel effectiever en winstgevender.

 

Als je website zich richt op het onbewuste brein, ontplooit je site van meurbloempje tot de populairste jongen van de klas. Aan jou de keuze wat je wilt zijn.

 

 

 

ConsumPsy adviseert ondernemers, MKB’ers en marktleiders hoe zij hun marketing effectiever en winstgevender kunnen maken door het inzetten van consumentenpsychologie. Wil jij ook niet langer omzet mislopen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.


Comments are closed.