Succes gegarandeerd met een psychologisch verantwoorde avatar

7 september 2011 | In Conversie-optimalisatie | Geen reacties

Twitter gebruik je niet voor niets. Het liefst wil je zoveel mogelijk aandacht krijgen met je tweets. Natuurlijk moet je interessante berichten verspreiden, maar er is nog een belangrijke truc om de aandacht van lezers te zuigen naar je tweets. Welke eenvoudige truc dat is lees je in deze blog.

 

Trek de aandacht naar je tweets

Je avatar speelt een belangrijke rol bij het krijgen van aandacht op Twitter. Uit onderzoek is al gebleken dat avatars waarop ‘veel’ gezicht te zien is meer aandacht krijgen dan onduidelijke, abstracte avatars. Het zien van iemands gezicht en voornamelijk ogen, zorgt voor het creëren van een connectie. Eigenlijk heel logisch, want bij een face-to-face gesprek kijk je elkaar ook in de ogen als je een gesprek voert. Daarnaast hebben we een natuurlijke neiging tot imitatie. Kijkt je avavator weg van je tweet? Dan is de kans groot dat de lezer ook weg kijkt van je tweet. Aan deze onbewuste neiging tot imitatie kun je niets doen, maar je kunt het wel in je voordeel laten werken door je avatar de juiste kant op te laten kijken.

 

Stuur de ogen van de lezers

De optimale avatar stuurt de ogen van de lezers de goede kant op: naar je tweets. Kies daarom voor een avatar die naar je tweets kijkt. Mensen kijken namelijk graag naar ogen en volgen automatisch hun blik. Met een avatar die naar je tweets kijkt heb je precies de aandacht waar je het wilt; bij je tweets! Dit klinkt heel logisch, toch hebben veel van mijn twitter connecties deze trucs nog niet toegepast. Ook ikzelf heb 1,5 jaar de ‘verkeerde’ kant op gekeken, maar sinds ik naar mijn tweet kijk is het aantal followers snel toegenomen én krijg ik meer reacties op mijn tweets. Een kleine aanpassing kan dus grote positieve gevolgen hebben. Kies dus ook voor een psychologisch verantwoorde avatar die naar je tweets kijkt!

 

Mis geen enkele tip meer!

Wil je regelmatig tips ontvangen over het toepassen van psychologie in (online)marketing? Volg ConsumPsy dan via Twitter of meld je aan voor onze Tips & Advies mail om geen enkele tip te missen.

 


Comments are closed.